Saturday, February 9, 2013

ဘယ္လိုခြဲေ၀မလဲ (အေတြးအျမင္ပံုျပင္)

ဘဲဥမကမုန္႔ေတြလုပ္ယူလာၿပီးသူငယ္ခ်င္းေတြကုိေကၽြးတယ္။မုန္႔လံုးေရေပၚအုန္းသီးဆန္ျဖဴးထားတာ။ စားရတာအရသာရွိတယ္။မုန္႔လံုးေရေပၚကုိခက္ရင္းနဲ႔ထုိးၿပီးစားရတာ။ခက္ရင္းကသံုးေခ်ာင္းတည္းမုိ႔ လက္မလည္ဘူး။မဲတူကသူ႔လက္ထဲကခက္ရင္းကုိမခ်ဘဲမုန္႔လံုးတစ္လံုးၿပီးတစ္လံုးပါးစပ္ထဲသြတ္ေနတယ္။ "အင္း၊ခက္ရင္းရလုိမႈနဲ႔တရားစြဲေတာင္းရမဲ႔ပံုျဖစ္ေနၿပီ"လုိ႔ကၽြဲမကဟာသေဖာက္မွမဲတူ လက္ထဲကခက္ရင္းကုိခ်တယ္။"အမ်ားနဲ႔စားေသာက္တဲ႔ေနရာမွာကုိယ့္အတၱႀကီးပဴးခနဲမထြက္ဖုိ႔ လုိတယ္ကြ"ဆုိၿပီးလန္ဘားကေျပာပါတယ္။ရႊီးကေတာ့သူ႔ထံုးစံအတုိင္းပံုျပင္ေျပာဖုိ႔ပါးစပ္သုတ္ေနၿပီ။ “တစ္ခါကေပါ့ကြာ၊ဆရာကဒီမွာကိတ္မုန္႔တစ္လံုးရွိတယ္။စားမယ့္သူကအေယာက္၂၀ရွိတယ္ဆုိပါစုိ႔။
ဘယ္လုိခြဲေ၀ၾကမွာလဲလုိ႔ေမးရင္းလက္ထဲကကိတ္မုန္႔ကုိစားပြဲေပၚခ်တယ္။စာသင္ခန္းထဲကေက်ာင္းသားေတြ
မ်က္ႏွာကုိတစ္ဦးခ်င္းလုိက္ၾကည့္တယ္။ေရွ႕ဆံုးတန္းမွာထုိင္ေနတဲ႔ေက်ာင္းသားတစ္ေယာက္ကအရင္ဆံုး လက္ေထာင္လုိက္ၿပီးအလယ္ကေနႏွစ္ျခမ္းအရင္ျခမ္းမယ္၊ၿပီးေတာ့တစ္ျခမ္းကုိ၁၀စိတ္စီ အညီအမွ်ရေအာင္စိတ္မယ္လုိ႔ေျပာတယ္၊ဆရာကသင္ပုန္းေပၚေရးမွတ္လုိက္တယ္"ေအးေလ ဘာခက္တာမွတ္လုိ႔""ဆုိလုိခ်င္တာကတူညီတဲ႔အစိတ္၂၀ရေအာင္ပုိင္းမယ္ဆုိပါေတာ့လုိ႔ဆရာကေမးတယ္။
ခပ္၀၀ေက်ာင္းသားတစ္ေယာက္ကေတာ့ကၽြန္ေတာ္ကေတာ့ဒီလုိမခြဲဘူးလုိ႔ေျပာတယ္။သူ႔မ်က္ႏွာေပးက ခပ္ၿပဳံးၿပဳံး၊သူကေပ်ာ္တတ္ပံုရတယ္"" ............ ""ကုိယ္ခႏၶာအခ်ိဳးအစားအလုိက္ခြဲမယ္၊၀တဲ႔လူေတြကုိ အစိတ္ႀကီးႀကီးေပးမယ္။ပိန္တဲ႔လူေတြကုိအစိတ္ေသးေသးေပးမယ္ဆုိေတာ့တစ္တန္းလံုး၀ါးခနဲ ရယ္ေမာလုိက္ၾကတယ္၊အတန္းကပုိၿပီးအသက္၀င္လာတယ္တဲ႔""ဒီလုိခြဲရင္ေတာ့ကၽြဲမကမ်ားမ်ားစားရမွာပဲ"
"မိန္းကေလးတစ္ေယာက္ကဘယ္ဟုတ္မွာလဲဆရာ၊မိန္းကေလးေတြကုိဦးစားေပးတဲ႔အေနနဲ႔အစိတ္ႀကီးႀကီး
ေပးရမယ္၊ေယာက်္ားေလးေတြကအစိတ္ေသးေသးယူရမယ္လုိ႔ခပ္သြက္သြက္၀င္ေျပာေတာ့အမ်ိဳးသမီးအုပ္စု
ကဟုတ္တယ္၊ဟုတ္တယ္လုိ႔၀ုိင္းေအာ္ၾကတယ္""ဘဲဥမတုိ႔၀ၿပီေပါ့"ဟစ္ပ္ေဟာ့စတုိင္ေပါက္ေနတဲ႔
ေက်ာင္းသားတစ္ေယာက္ကဟာဒီလုိေျပာေၾကးဆုိရင္အသက္ေပၚမူတည္ၿပီးခြဲသင့္တာေပါ့၊ အသက္ႀကီးတဲ႔လူေတြကကိတ္မုန္႔ကုိပုိၿပီးစားဖူးလုိ႔နည္းနည္းပဲယူသင့္တယ္၊ငယ္တဲ႔သူေတြက မ်ားမ်ားယူရမယ္၊သာမန္အားျဖင့္ဆုိရင္ငယ္တဲ႔လူေတြကဘ၀မွာအခ်ိန္ၾကာေအာင္ဆက္အသက္ရွင္ေန
ရဦးမယ္၊မဟုတ္လား၊သူတုိ႔ကုိဦးစားေပးသင့္တယ္လုိ႔အားက်မခံေျပာလုိက္ျပန္တယ္""ဒါလဲဟုတ္သလုိလုိပဲ" "ထိပ္ေျပာင္ေျပာင္နဲ႔ေက်ာင္းသားတစ္ေယာက္ကကပ်ာကယာကန္႔ကြက္လုိက္တာကေတာ့ - “ေဟ့ေဟ့ေမာင္ရင္ေျပာတာကေျပာင္းျပန္ေတြျဖစ္ေနၿပီ၊အသက္ႀကီးတဲ႔သူေတြကုိအရုိအေသေပးတဲ႔အေနနဲ႔
ပုိၿပီးမ်ားမ်ားေပးသင့္တာမဟုတ္လားတဲ႔၊မ်က္မွန္ထူထူတပ္ထားတဲ႔ေက်ာင္းသားတစ္ေယာက္က လက္ကုိခါရမ္းလုိက္ၿပီးတစ္ခုမွမဟုတ္ေသးဘူးထင္တယ္ဆရာ၊ဦးစားေပးတယ္ဆုိရင္လဲဘယ္သူ႔ကုိပဲေပးေပး
စားႏုိင္မစားႏုိင္သိဖုိ႔ကလုိေသးတယ္၊မႀကိဳက္တဲ႔သူကရွိအံုးမယ္။ဘယ္သူစားခ်င္သလဲ၊ ဘယ္ေလာက္စားႏုိင္သလဲေမးၿပီးမွလုိသလုိခြဲေပးတာေကာင္းမယ္ထင္ပါတယ္၊ႏို.မဟုတ္ရင္ အလဟႆေတြျဖစ္ကုန္မွာစုိးရတယ္လုိ႔ေျပာျပန္တယ္""အဲဒီလုိေမးရင္မဲတူကသူပဲစားခ်င္တယ္၊ သူတစ္ေယာက္တည္းအကုန္စားႏုိင္တယ္လုိ႔ေျပာၿပီးအားလံုးသိမ္းက်ဳံးစားသြားမွာပဲ""ဆရာကေတာ့ေျပာသမွ်
နည္းလမ္းေတြကုိသင္ပုန္းေပၚမွာခ်ေရးတယ္၊ဟုတ္လာၿပီ၊ဆက္စဥ္းစားၾကပါအံုးလုိ႔တပည့္ေတြကုိ တုိက္တြန္းတယ္""စားနည္းသင္ေပးတာလား""အေႏြးထည္ထူထူ၀တ္ထားၿပီးအခန္းေထာင့္မွာ ခပ္ကုတ္ကုတ္ေလးထုိင္ေနတဲ႔ေက်ာင္းသားတစ္ေယာက္ကလက္ေထာင္လုိက္ၿပီးကၽြန္ေတာ္စဥ္းစားမိတာ
ေျပာပါရေစလုိ႔ခြင့္ေတာင္းတယ္။သူစကားေျပာရင္တံု႔ေႏွးေႏွးႏုိင္လွတယ္၊သူ႔ဆီကစကားသံထြက္လာဖုိ႔ အခ်ိန္နည္းနည္းေစာင့္ရတယ္"" ........... ""ကိတ္မုန္႔မွာသစ္သီးအခ်ိဳ႕လဲပါေနတယ္၊လွီးလုိက္တဲ႔အခါ အစိ္တ္တုိင္းမွာသစ္သီးပါမွာမဟုတ္ဘူး၊ေနာက္တစ္ခုကပဲ႔တာရြဲ႕တာေတြလဲျဖစ္ႏုိင္တယ္၊စားခ်င္သူစားႏုိင္တုိင္း
လုိသလုိခြဲေပးရင္မွ်တဖုိ႔ခက္တယ္ဆရာ၊ကၽြန္ေတာ္ကေတာ့လုပ္အားစုိက္ထုတ္တဲ႔အေပၚမူတည္ၿပီး ခြဲခ်င္ပါတယ္တဲ႔၊ဆရာကဟုတ္ၿပီ၊ဒီေတာ့ဆုိၿပီးစကားေထာက္ေပးတယ္၊ဒီကိတ္မုန္႔ကုိသယ္လာရတဲ႔သူ၊ ခြဲေ၀ေပးဖုိ႔ဓားနဲ႔လွီးေပးတဲ႔လူ၊ၿပီးေတာ့စားဖုိ႔ပန္းကန္ေတြေဆးေၾကာေပးရတဲ႔လူ၊စားေသာက္ၿပီးရင္ သန္႔ရွင္းေရးအမိႈက္ပစ္ေပးလုပ္တဲ႔လူစတဲ႔လူေတြဟာကိတ္မုန္႔ခြဲေ၀တဲ႔ကိစၥမွာကမကထလုပ္ၿပီး လုပ္အားစုိက္လုိ႔သူတုိ႔လုိခ်င္တဲ႔အပုိင္းကုိအရင္ေရြးခြင့္ေပးသင့္ပါတယ္ဆရာလုိ႔ ဆက္ေျပာတယ္" "လုပ္အားနဲ႔ခြဲရင္ေတာ့မဲတူတုိ႔ဘိတ္ဆံုးျဖစ္မယ္""တစ္ခ်ိန္လံုးၿငိမ္ေနခဲ႔တဲ႔ဆံပင္ရွည္ရွည္ေက်ာင္းသား
တစ္ေယာက္ကဟာဒါဆုိရင္ေရွ႕လူေတြအႀကိဳက္ဆံုးအေကာင္းဆံုးေတြယူသြားၿပီးအျခားလူေတြအတြက္ မက်န္ရင္ဘယ္လုိလုပ္မွာလဲလုိ႔ထေအာ္တယ္။ဆရာကေတာ့ေခါင္းတဆတ္ဆတ္ညိတ္ရင္း ခ်ေရးလုိက္ျပန္တယ္""ေတာ္ေတာ္စဥ္းစားသင့္တာပဲ""ဆရာကဒီေလာက္ဆုိရင္စဥ္းစားၾကတာ လံုလံုေလာက္ေလာက္ရွိပါၿပီ၊အားလံုးေျပာထားတာေတြၿခဳံၾကည့္လုိက္ရင္ဒီလုိမွတ္ခ်က္ခ်ရမယ္၊ ပထမဆံုးေျပာရမွာေတာ့ကိတ္မုန္႔တစ္လံုးခြဲေ၀ရတာထင္သေလာက္မလြယ္ဘူး""ဟုတ္တယ္" "ဆရာေျပာေတာ့ေက်ာင္းသားေတြ၀ါးခနဲရီၾကတယ္၊အညီအမွ်ျဖစ္ျခင္းနဲ႔မွ်တျခင္းဆုိတာမတူဘူး၊ မတူညီတဲ႔အေျခခံေတြေပၚကုိအညီအမွ်သြားလုပ္လုိက္လုိ႔မမွ်မတျဖစ္သြားတာေတြရွိတတ္တယ္၊ မွ်တဖုိ႔အတြက္ညီညီမွ်မွ်မဟုတ္ဘဲခြဲေ၀ရတာေတြလဲရွိတယ္၊ဦးစားေပးသင့္တာေတြကုိ ထည့္တြက္ဖုိ႔လုိသလုိလုပ္အားစုိက္ထုတ္မႈကုိလဲထည့္တြက္ရမယ္၊အေလအလြင့္မရွိေအာင္လဲ တြက္ခ်က္ရမယ္၊အဲဒီလုိမွ်တေအာင္လုပ္ရမဲ႔စဥ္းစားပံုေတြကဒီအတုိင္းညီညီမွ်မွ်အပုိင္းခ်လုိက္တဲ႔နည္းထက္
ပုိရႈတ္ေထြးတယ္၊ခြဲေ၀ပံုေတြစဥ္းစားတဲ႔အခါကုိယ့္အက်ိဳးစီးပြားနဲ႔လဲယွဥ္တြဲေနတတ္တယ္၊ အလြဲသံုးစားမလုပ္ေစဖုိ႔လဲလုိတယ္။ဒါေၾကာင့္အမ်ားသူငါေရွ႕မွာရွင္းရွင္းလင္းလင္းျဖစ္ဖုိ႔နဲ႔
ေထာက္ျပခြင့္ရွိဖုိ႔လဲလုိမယ္။ေနာက္ထပ္ဘာေတြရွိဦးမွာလဲဆက္စဥ္းစားၾကတာေပါ့။ဒီေန႔ေတာ့ ဒါေလာက္ပါပဲ၊ဆရာ၀ယ္လာတဲ႔ကိတ္မုန္႔ကုိလက္ေတြ႔တကယ္စားၾကဦးလုိ႔ဆရာကရယ္သံစြက္ကာေျပာရင္း
ဓားတစ္ေခ်ာင္းကုိကိတ္မုန္႔ေဘးမွာခ်ေပးတယ္၊ကဲတရားအမွ်တဆံုးျဖစ္ေအာင္ခြဲၿပီးစားၾကေပေတာ့၊ ဆရာဖုိ႔လဲတစ္စိတ္ခ်န္ထားဦးေနာ္ဆုိေတာ့ေက်ာင္းသားေတြေပ်ာ္ရႊင္ရယ္ေမာၾကသတဲ႔"
ေက်ာင္းသားဘ၀အေတြ.အႀကံဳကိုဆင့္ပြားခံစားတင္ျပေပးလိုက္တဲ့ ပန္ဒိုရာကိုေက်းဇူးတင္ပါတယ္
                                                  ေဖလင္းသစ္ 

No comments:

Post a Comment