Tuesday, February 12, 2013

“ေဇတ၀န္ေျမ၀ယ္ယူစဥ္က ..ကိစၥ”




ဓမၼမိတ္ေဆြသည္ဓမၼစာေပမ်ားေလ့လာေသာအခါတြင္“ဘဂ၀ါ=ျမတ္စြာဘုရားသည္၊
သာ၀တၱိယံ=သာ၀တၳိျပည္၌…………ေဇတ၀ေန=ေဇတဥယ်ာဥ္၌ (ေဇတ၀န္မင္သား၏ဥယ်ာဥ္၌ေဆာက္လုက္အပ္ေသာေၾကာင့္ေဇတ၀န္မည္ေသာဥယ်ာဥ္
ေက်ာင္း၌၊၀ိဟာရတိ=ေနေတာ္မူ၏”ဆိုသည္ကိုမုခ်သတိျပဳေပမည္။ထို“ေဇတ၀န္”ေနရာေျမကို “သုဒတၱ”ေခၚ“အနာထပိဏ္သူေ႒းႀကီး”ကမည္သူ႕ထံမွမည္၍မည္မွ်ေပးကမ္း၀ယ္ျခမ္းၿပီးမည္
သည့္ေက်ာင္းကိုေဆာင္လုပ္၍လွဴဒါန္းသည္ဆိုသည့္အေျခအေနမ်ိဳးကိုေတာ႔အေတာ္အတန္သိၿပီးျဖစ္

ပါလိမ္႔မည္။သို႔ေသာ္ထိုေျမေနရာကို၀ယ္ယူရာဖို႔စကားေျပာစဥ္ကပိုင္ရွင္ႏွင့္အႀကိတ္အနယ္ေျပာကာ “အနာထပိဏ္သူေ႒းႀကီး”၏ေခ်ပစကားသည္အလြန္နက္နဲၿပီးအသိခက္လွေသာေၾကာင့္ မသိေသးသူမ်ားအတြက္ ထုတ္ေဖာ္တင္ျပလိုပါသည္။
ဤသို႔သူေ႒းႀကီး၏ ေခ်ပထုႏွက္ဖ်က္ဆီးပစ္ႏိုင္ေသာေၾကာင့္ပင္“ေဇတ၀န္ေက်ာင္းေတာ္ႀကီး”ဟူ၍
သာသနာ့သမိုင္း၌တံတိုင္းခတ္ထားႏိုင္ခဲ႔ျခင္းျဖစ္သည္ဟုအတိုခ်ဳပ္နားလည္ခဲ႔သည္ဆိုခ်င္ပါသည္။
သူေ႒းႀကီးသည္ေရွးဆုေတာင္းေကာင္းမႈေၾကာင့္“ရာဇၿဂိဳလ္ျပည္”၌“ဘုရား-ဘုရား”ဆိုေသာ အသံကိုၾကားရကာမွ်ျဖင့္အခ်ိန္အခါမဲ႔ႀကီးတြင္ “ဗုဒၶျမတ္စြာဘုရား”ထံသြားေရာက္ဖူးေမွ်ာ္ၿပီး“သာ၀တၱိျပည္”သို႔လည္းၾကြေရာက္ေတာ္မူရန္ပင့္ဖိတ္
ေလွ်ာက္ထားလာခဲ႔သည္။

မိမိ“သာ၀တၳိ”သို႔ျပန္ေရာက္ေသာအခါမွာလည္းဘုရားအစရွိေသာသူေတာ္ေကာင္းတို႔ႏွင့္ သင့္ေတာ္ေသာေနရာကုိရွာေဖြေသာအခါ“ၿမိဳ႕နွင့္လည္းမနီးလြန္း၊မေ၀းလြန္း၊သြားေရာက္ဖို႔လည္း လြယ္ကူ၊လူသံတို႔မွလည္းတိတ္ဆိတ္”စေသာအဂၤါရပ္တို႔ႏွင့္ ညီညႊတ္သည့္ဤ“ေဇတ၀န္ဥယ်ာဥ္ႀကီး”ကိုသာ မ်က္စိက်ခဲ႔သည္။သို႔ေသာ္ဤ“ေဇတ၀န္ဥယ်ာဥ္”သည္ကားသာမညလူပိုင္ဆိုင္ထားသည္မဟုတ္။
“သာ၀တၳိျပည့္ရွင္ဘုရင္”“ေကာသလမင္းႀကီး”၏“ေဇတ”ေခၚသားေတာ္တစ္ပါးပိုင္ဆိုင္ေသာေနရာႀကီးျဖစ္ခဲ႔သည္။
သို႔ပါေသာ္လည္းသူေ႒းႀကီးသည္ရလိုရျငားသေဘာျဖင့္(အမွန္က မုခ်ရမည္သာ)ထိုမင္းသားထံ အေခါက္ေခါက္အခါအခါသြားေရာက္ၿပီး ဤသို႔ေလွ်ာက္ထားခဲ႔ေလသည္။
“အရွင့္သား-ကၽြႏ္ုပ္သည္ ဗုဒၶျမတ္စြာဘုရားရွင္အတြက္ေက်ာင္းတိုက္အရာမ္ေဆာက္လုပ္လွဴဒါန္းလိုပါသည္။ထို႔ေၾကာင့္
အရွင့္သား၏ဥယ်ာဥ္ႀကီးကိုကၽြႏ္ုပ္အား(အဖိုးျဖတ္၍)..ေရာင္းေစခ်င္ပါသည္”
ဟု မၾကာခဏေျပာဆိုေနခဲ႔ပါေသာ္လည္းမင္းသားကမေရာင္းလို။

သို႔ေသာ္ပႆနာကိုတိုတုိျဖင့္ၿပီးသြားေစရန္တန္-မတန္၊ေတာ္-မေတာ္ မစဥ္းစားေတာ႔ဘဲ-
“သူေ႒းႀကီး-ကၽြႊႏ္ုပ္၏ဥယ်ာဥ္ကို အသျပာခ်င္းအစြန္းခ်င္းထိေအာင္ခင္းေပးသျဖင့္လည္း(ဥယ်ာဥ္ေျမေပၚ၌အသျပာအျပည့္
ျဖန္႔ခင္းေပးပါေသာ္လည္း)ကၽြႏ္ုပ္
မေပးႏိုင္၊မေရာင္းႏိုင္ပါ”
ဟုေနာက္ဆံုးပိတ္စကားေျပာဆိုလိုက္ေတာ႔သည္။

ထိုအခါသူေ႒းႀကီးသည္မင္းသား၏စကားက်ကိုေကာက္ယူဖမ္းကိုင္လိုက္ၿပီးလွ်င္ -
“အရွင့္သားသည္ ေဇတ၀န္ေက်ာင္းေတာ္ႀကီးကိုေရာင္း၀ယ္ရန္စကားကမ္းလွမ္း ေျပာၾကားမိေခ်ၿပီ” ဟုမင္းသား၏စကားကိုကိုင္ငင္တုပ္ခ်ည္ၿပီးတစ္ဆင့္တက္ကာျပန္လည္ေလွ်ာက္ထားလိုက္ေလသည္။

ထိုအခါမင္းသားက-
“သူေ႒းႀကီးငါသည္ငါ၏ဥယ်ာဥ္ေရာင္း၀ယ္ရန္ကမ္းလွမ္းသည့္စကားမေျပာခဲ႔ပါတကား”ဟုျပန္လည္၍

ငင္းဆိုခုခံေခ်ပေလေတာ႔သည္။
သို႔ေသာ္ဤျပႆနာသည္ဤမွ်ျဖင့္ရပ္ဆိုင္းမသြားခဲ႔ပါ။တစ္ဦးႏွင့္တစ္ဦးျငင္းခံုၿပီးေနာက္ဆံုး၌ရံုးေတာ္သို႔ ထိုအမႈေရာက္သြားေတာ႔သည္။ထိုေခတ္ကာလအေလ်ာက္အလြန္တရားေစာင့္သည့္ အမတ္ႀကီးမ်ားကေအာက္ပါအတိုင္းဆံုးျဖတ္ေပးလိုက္ၾကသည္။
“အရွင့္သားသည္ အသျပာခ်င္းထိေအာင္ခင္းသျဖင့္လည္းဟူ၍မတန္မရာ၊မထိုက္သည့္စကားေျပာဆိုမိရကား(ေျပာဆိုမိ
လိုက္ေသာေၾကာင့္)ေရာင္း၀ယ္ရန္ေျပာဆိုသည့္စကားေျပာမိေပၿပီ”

ဟူ၍အဓိကအခ်က္ကိုကိုင္သံုးၿပီၤးမင္းသားအားအရံႈးေပးလိုက္ေလသည္။ထို႔ေၾကာင့္သာ “ေဇတ၀န္ေက်ာင္းေတာ္ႀကီး”ဟူ၍ျဖစ္ထြန္းေပၚေပါက္လာႏိုင္ျခင္းျဖစ္သည္။လြယ္လြယ္ကူ
ကူျဖင့္ျဖစ္ေပၚလာခဲ႔သည္မဟုတ္ေပ။အထက္ပါဗုဒၶဘုရားရွင္ေခတ္ကအသံုး(ပါဠိဂတိ)စကားကို ယခုေခတ္ကၽြႏ္ုပ္တို႔ဉာဏ္၌ေပါ့ ေတာ့ေတာ့၊ေပါ့ရႊတ္ရႊတ္ဟုထင္
ျမင္သူရွိေကာင္းရွိပါလိမ္႕မည္ျဖစ္ေသာ္လည္း“မင္းကြန္းတိပိဋကဆရာေတာ္ဘုရားႀကီး”ကပင္-

“ထိုစကားသည္အလြန္သိမ္ေမြ႕ေသာစကားျဖစ္သည္။ဉာဏ္ပညာႀကီးရင့္စြာျဖင့္စဥ္းစားဆင္ျခင္ႏိုင္မွ
နားလည္ေက်နပ္ႏိုင္မည္ျဖစ္သည္”
ဟုသီးသန္႔မွာထားခ်က္“မဟာဗုဒၶ၀င္ႀကီး”၌ေဖာ္ျပခဲ႔ဖူးပါသည္။ထို႔ေၾကာင့္ေခတ္ကာလဥပေဒေၾကာင္း

မွ်ေလာက္တို႔ျဖင့္မစဥ္းစားသင့္ပါ။
“ဗုဒၶ”၏“ပဋိစၥသမုပၸါဒ္”နည္းျဖင့္ၾကည့္ပါကျပဳလုပ္ၿပီးခဲ႔သည့္“ကံ(ေစတနာ)၊ထို“ကံ”၏အသီးအပြင့္ျဖစ္သည့္
အက်ိဳးအာနိသင္တို႔ကိုမလြဲမေသြထည့္သြင္းစဥ္းစားရမည္။
ထိုသို႔ျဖစ္လွ်င္ဘုရားရွင္ျပဳက်င့္ခဲ႔သည့္“ပါရမီ”မ်ားနွင့္သူေ႒းႀကီး၏ေရွးဘ၀ဆုေတာင္းမ်ားေၾကာင့္ ထိုေျမကိုတစ္နည္းမဟုတ္တစ္နည္းျဖင့္ပိုင္ဆိုင္လာရမည္မွာဧကန္ျဖစ္ေပသည္။
“ေဇတ၀န”ေခၚ“ေဇတ၀န္ဥယ်ာဥ္(ေဇတ၀န္ေက်ာင္း)”ေနရာကားေရွးေရွးကမေရမတြက္ႏိုင္ေသာ ဘုရားရွင္မ်ားႏွင့္ႏွစ္က်ိတ္ရွစ္ဆူဘုရားရွင္တိုင္း၏ေက်ာင္းေတာ္ေနရာႀကီးမဟုတ္ခဲ႔ပါေသာ္လည္း

(၁) “၀ိပႆီဘုရား”လက္ထက္က တစ္ယူဇနာက်ယ္ေသာ
(၂) “သိခီဘုရား”လက္ထက္က သံုးဂါ၀ုတ္က်ယ္ေသာ
(၃) “ေ၀ႆဘူဘုရား”လက္ထက္က ယူဇနာ၀က္က်ယ္ေသာ
(၄) “ကကုသန္ဘုရား”လက္ထက္က တစ္ဂါ၀ုတ္က်ယ္ေသာ
(၅) “ေကာဏာဂမဏဘုရား”လက္ထက္က ဂါ၀ုတ္၀က္က်ယ္ေသာ
(၆) “ကႆပဘုရား”လက္ထက္က ဥသဘ(၂၀)-(၀ိနည္း-႒ အလုိ) က်ယ္ေသာ

ႀကီးမားလွသည့္ “သံဃာ့အရာမ္ႀကီးမ်ား” ျဖစ္ခဲ႔ဖူးသည္။ဟူ၍“မဟာဗုဒၶ၀င္က်မ္းႀကီး”၌ေဖာ္ျပထားသျဖင့္ကၽြႏ္ုပ္တို႔ “ေဂါတမဗုဒၶျမတ္စြာဘုရားရွင္”တစ္ဆူတည္းသာသီတင္းသံုးခဲ႔သည္မဟုတ္။
ရွးေရွးဘုရားရွင္တို႔၏လမ္းေၾကာင္းဓမၼတာအတိုင္းျဖစ္ခြင့္ရွိေနေသာေၾကာင့္ဤေဇတ၀န္ေက်ာင္းေတာ္
ေနရာကိုပိုင္လာရျခင္းဟုဆိုရေပလိမ္႔မည္။
(၁၉၉၆၊မတ္လ၊ ဓမၼရံသီဓမၼမဂၢဇင္း၊အမွတ္စဥ္(၇၅)၊ မွ ဆရာသာကီေဆြ၏“ေဇတ၀န္ေျမ”အမည္ရေဆာင္းပါးကို မွီျငမ္း၍ ,ျပန္လည္,မွ်ေ၀,ဓမၼဒါနျပဳျခင္းျဖစ္ပါသည္)

No comments:

Post a Comment