Monday, February 11, 2013

ရင္ဘတ္အေဟာင္းႀကီး ကေလးေတြကို တပ္မေပးနဲ႔႔


Untitled-9


“ေဖေဖက…က်ေနာ့္စကားကို နားမေထာင္ဘူး”
ငါးတန္းေက်ာင္းသားက်ေနာ့္သား…ေက်ာင္းကျပန္ေရာက္တာနဲ႔မီးဖိုခန္းကက်ေနာ္စြန္႔ပစ္ထားတဲ့ ပလပ္စတစ္အမိႈက္ျခင္းသံုးပံုးထဲကအမိႈက္ေတြကိုေသခ်ာလိုက္ၾကည့္ရင္းက်ေနာ့္ကိုေျပာလိုက္ေတာ့ ဟင္းခ်က္ဖို႔ျပင္ေနရင္းျပံဳးမိတယ္။ဟိုတေန႔ကပဲသူေက်ာင္းကယူလာတဲ့အစိမ္းေရာင္၊အျပာေရာင္ ကၽြတ္ကၽြတ္ထုတ္ေတြကိုစကၠဴပံုးသံုးခုလုပ္ၿပီးပံုးေတြမွာ႐ိုး႐ိုးအျဖဴေရာင္အိတ္၊ေနာက္တပံုးကအျပာ၊
ေနာက္အစိမ္းဆိုၿပီးခဲြထားတယ္။
ၿပီးေတာ့က်ေနာ့္ကိုေသခ်ာမွာတယ္။အိတ္အစိမ္းမွာစားႂကြင္းစားက်န္၊အျပာမွာပလပ္စတစ္ပစၥည္း၊ က်န္တဲ့အိတ္မွာစကၠဴဆိုၿပီးသီးသန္႔ခဲြ စြန္႔ပစ္ဖို႔ေျပာတာပါ။ဒါေတြကက်ေနာ္လည္းသိထားၿပီးသား။ ဒီလိုပဲလုပ္ခဲ့တာပဲ။ ဒါေပမယ့္…တခါတေလအမွတ္တမဲ့အလြယ္တကူ၊ပ်င္းရိစိတ္ေတြနဲ႔စည္းကမ္းကို သတိျပဳမေနေတာ့ဘူး။ျပီးစလြယ္ပစ္ထည့္လိုက္တယ္္။အဲဒါကို သားကအျပစ္တင္တာပါ။
က်ေနာ္ကလည္းကိုယ့္အျပစ္နဲ႔ကိုယ္မို႔…“ေအးပါသားရယ္၊ေဆာရီး…၊ေဖေဖသတိေမ့သြားလို႔ပါ၊
ေနာက္တခါသတိထားပါ့မယ္”လို႔ ျပန္ေတာင္းပန္လိုက္ရတယ္။“ေဖေဖခဏခဏ… ဒါပဲေျပာေနတာ”
သားကက်ေနာ့္အေပၚအားမရမွန္းက်ေနာ္သိတယ္။က်ေနာ္ကိုယ္တိုင္ကေခါက္႐ိုးက်ဳိးေနတာ၊ ခပ္ေပါ့ေပါ့ေနတာ၊ကေလးစကားဆိုၿပီးအေလးအနက္မရိွလိုက္တာျဖစ္တယ္။ေရွ႕ဆက္တိတိက်က်ျဖစ္ေအာင္
ျပင္ရမယ္ဆိုတဲ့အသိကရင္ဘတ္ထဲမွာေရာ၊ဦးေႏွာက္ထဲမွာပါျဖတ္ခနဲခုန္ဝင္လာတယ္။
ဒီမွာက…စည္းကမ္းကိုအမိန္႔နဲ႔လိုက္နာတာမဟုတ္ဘူး၊အသိတရားနဲ႔လိုက္နာၾကတာ။ဒီအရာကိုဘာ့ေၾကာင့္
လုပ္ေဆာင္သင့္တယ္ဆိုတာကိုအဖက္ဖက္ကသုေတသနလုပ္ထား၊အျပန္အလွန္ ဘက္ေပါင္းစံုေဆြးေႏြးသံုးသပ္ၿပီးမွအေကာင္အထည္ေဖာ္ေတာ့မယ္ဆိုနယ္ပယ္အစံုပညာေပးမႈေတြလုပ္ၿပီး
တညီတညြတ္တည္းလုပ္ၾကတာ။တိုးတက္ၿပီးယဥ္ေက်းမႈ၊အဆင့္အတန္းျမင့္မားသြားၿပီဆုိစည္းနဲ႔ကမ္းနဲ႔
သပ္သပ္ရပ္ရပ္ျဖစ္သြားၾကတာပဲ။ဒီေရာက္ေတာ့အျပင္ထြက္လိုက္ရင္အမိႈက္တစေတြ႔ဖို႔ခဲယဥ္းတယ္။
ခ်ဳိခ်ဥ္ပတ္တဲ့စကၠဴအစအနေလးကအစအမိႈက္ပံုးထဲေသခ်ာသြားထည့္ၾကတာ။ႏိုင္ငံျခားက အေျခစိုက္ေနထိုင္သူမ်ားတဲ့က်ေနာ္တို႔ရပ္ကြက္ထဲကလမ္းေဘးျမက္ခင္းမွာပလပ္စတစ္စ၊ ကၽြတ္ကၽြတ္အိတ္နဲ႔အမိႈက္စတခ်ဳိ႕ေတြ႔ရတတ္တယ္။ေနာ္ေဝးလူမ်ဳိးအဖိုးႀကီးအဖြားႀကီးေတြ လက္အိတ္ကေလးေတြစြပ္ၿပီးလမ္းေဘးကအမိႈက္ေတြလိုက္ေကာက္တာလည္းေတြ႔ရတတ္တယ္။
ဒီႏိုင္ငံမွာမူႀကိဳကေလးငယ္ဘဝကတည္းကအမိႈက္စေတြအမိႈက္ပံုးထဲပဲပစ္ရမယ္ဆိုတာ သင္ၾကားေပးၿပီးသား။စည္းမဲ့ကမ္းမဲ့မလုပ္ဘူး။တခါကစူပါမတ္ကက္ထဲကအမိႈက္ပံုးေဘးမွာ စကၠဴစေတြက်ေနလို႔အျမင္မေတာ္တဲ့က်ေနာ့္သားငယ္ကေကာက္ၿပီးပံုးထဲထည့္တာကို အေဝးကလွမ္းျမင္လိုက္တဲ့လံုျခံဳေရးရဲကေျပးလာၿပီးသားကိုေက်းဇူးတင္စကားေျပာၿပီးလက္ဆဲြႏႈတ္ဆက္တယ္။
ခုလိုလူမႈစိတ္ရိွတာေကာင္းတဲ့အေၾကာင္းခ်ီးမြန္းတယ္။တကယ္ေတာ့အဲဒီလံုျခံဳေရးရဲကတကူးတက လာခ်ီးက်ဴးတာဟာကေလးရဲ႕စိတ္ဓာတ္ကိုျမွင္႔တင္ေပးတာျဖစ္တယ္။ကေလးစိတ္ထဲမွာေနာက္လည္း အျမင္မေတာ္တာေတြ႔ရင္ျပဳျပင္သြားလိုစိတ္တိုးပြားလာေအာင္လႈံ႔ေဆာ္ေပးတာျဖစ္တယ္။သားသမီးေတြကို က်ေနာ္တို႔မိဘေတြကပဲသြန္သင္ညႊန္ျပေနတာမႈတ္ဘူး။တေန႔ကို ၅ နာရီေက်ာင္းစာသင္ခန္းမွာ ထိေတြ႔ေနတဲ့ဆရာ၊ဆရာမေတြကမိဘနဲ႔မျခားအက်င့္သီလေကာင္းရေအာင္၊လိမၼာေရးျခားရိွေအာင္ လမ္းညႊန္ေပးေနတာျဖစ္တယ္။ဒီႏိုင္ငံမွာဆရာ၊ဆရာမေတြဆိုတာကကေလးေတြကို ဘာသာရပ္ဆိုင္ရာေတြပါသင္ၾကားဖို.ေလ့လာရတာမဟုတ္ဘူး၊ကေလးစိတ္ပညာနဲ႔ သင္ၾကားနည္းအဖံုဖံုပါေလ့လာရတာလို႔သိရတယ္။စာသင္ေပး႐ံုမကဘူး၊လူမႈေရးဆိုင္ရာ၊ သဘာဝပတ္ဝန္းက်င္ဆိုင္ရာနဲ႔အေထြေထြဗဟုသုတေတြ၊အားကစား၊အနုပညာ၊စာၾကည့္တိုက္ေတြပါ
ေက်ာင္းမွာထားၿပီးေလ့လာသင္ၾကားရတယ္။စာသင္ခန္းျပင္ပထြက္ၿပီးေလ့လာရတယ္။
ဥပမာ…ေတာထဲလည္တာ၊ေတာင္တက္တာ၊အမ်ဳိးသားျပတိုက္၊ကဇာတ္႐ံု၊႐ုပ္ရွင္႐ံု၊ကုန္ထုတ္လုပ္ငန္းေတြနဲ႔
စက္႐ံုေတြ…စသျဖင္႔ေပါ့။မိန္းကေလး၊ေယာက်ၤားေလးဆိုၿပီးလည္းခဲြျခားၿပီးသင္ေနတာမဟုတ္ဘူး။
ဥပမာ…ခ်က္ျပဳတ္ေရးနဲ႔မုန္႔လုပ္နည္းေတြဆိုလည္းတတန္းလံုးကိုသင္ေပးတာပဲ။အတန္းတတန္းမွာ
လူအနည္းဆံုး၁၅ေယာက္ကေနအမ်ားဆံုး၂၅ေယာက္ပဲ။ဆရာတေယာက္ထဲကေက်ာင္းသားအမ်ားႀကီးကို တာဝန္မယူဘူး။အတန္းခဲြထားတယ္။ဒါမူလတန္းနဲ႔အလယ္တန္းအဆင့္ပဲရိွေသးတယ္။ဆရာတေယာက္
တာဝန္ကလည္းလြယ္တာမဟုတ္။ေက်ာင္းသားတဦးခ်င္းစီရဲ.မွတ္တမ္းအေသးစိတ္ကိုကြန္ျပဴတာထဲ ဖိုင္ဖြင့္ၿပီးအခ်က္အလက္ေတြအားလံုးထည့္ထားတယ္။ေနာက္ခံသမိုင္း၊ပညာေရး၊လူမႈဆက္ဆံေရး၊ က်န္းမာေရး၊စိတ္ဓာတ္ေရးရာ၊ကိုယ္လက္လႈပ္ရွားမႈနဲ႔ဝါသနာေတြကအစ၊သူ႔အကန္႔နဲ႔သူမွတ္တမ္းတင္ထား
တယ္၊ေလ့လာထားတယ္။ဒီမွာလည္းမိဘဆရာအသင္းရိွတယ္။က်ေနာ္တို႔ဆီမွာလိုအျဖစ္သေဘာလုပ္ေနတာ
မဟုတ္ဘူး။ဒီမွာကတႏွစ္ကိုႏွစ္ႀကိမ္မိဘ၊ဆရာနဲ႔ေက်ာင္းသားေတြ႔ဆံုေဆြးေႏြးၾကသလိုတႏွစ္ႏွစ္ခါ မိဘစံုညီနဲ႔ ဆရာစံုညီေဆြးေႏြးအၾကံျပဳၾကတာရိွတယ္။မိဘနဲ႔ ဆရာသီးျခားေတြ႔ရင္ကိုယ့္သားသမီးရဲ႕ တိုးတက္မႈ၊ဆုတ္ယုတ္မႈ၊အားသာခ်က္၊အားနည္းခ်က္ေတြနဲ႔ စိတ္ပိုင္းဆိုင္ရာ၊ အမူအက်င့္ေတြကအစေဆြးေႏြးရတာျဖစ္တယ္။ဆရာကလည္းမိဘလိုပဲတာဝန္ယူစိတ္အျပည့္အဝနဲ႔ လုပ္ၾကတယ္။မိဘကလည္းသားသမီးပညာေရးနဲ႔တိုးတက္ေရးကိစၥဆရာကိုပံ့ပိုးလုပ္ေဆာင္ရတယ္။
ဆရာေတြကေက်ာင္းသားေတြကို႐ိုက္ဖို႔မဆိုထားနဲ႔၊ဆူတာေငါက္တာေတာင္လုပ္ေလ့လုပ္ထမရိွဘူး။ ကေလးစိတ္ဓာတ္ေရးရာက်ဆင္းေအာင္မလုပ္ဘူး။စိုးရိမ္ေၾကာက္ရံြ႕စိတ္မျဖစ္ေအာင္ထားတယ္။ စာေတြခ်ည္းဖိသင္ေနတာလည္းမဟုတ္၊အိမ္စာလည္းနင္းကန္မေပးဘူး။ကေလးေတြေပါ့ေပါ့ပါးပါး၊ သက္သက္သာသာ၊ေပ်ာ္ေပ်ာ္ရႊင္ရႊင္ပညာသင္ႏိုင္ေအာင္ဖန္တီးေပးတယ္။ကြန္ျပဴတာနဲ႔ေလ့က်င့္သင္ၾကားရတဲ့
ဘာသာရပ္ေတြလည္းရိွတယ္။မူႀကိဳကေလးဘဝကတည္းကကြန္ျပဴတာနဲ႔မကင္းသလိုပထမတန္းေရာက္တာနဲ႔
ကြန္ျပဴတာနဲ႔ေလ့က်င့္ခန္းေတြသင္ၾကားေပးတယ္။အလယ္တန္းအဆင့္ေရာက္တာနဲ႔ကြန္ျပဴတာကို က်င္က်င္လည္လည္အသံုးခ်ႏိုင္ေနၿပီ။ငါးတန္းေက်ာင္းသားတေယာက္ကကြန္ျပဴတာပါဝါပြိဳင့္အသံုးခ်
နည္းပညာကိုတတ္ေျမာက္ထားၿပီးျဖစ္တယ္။က်ေနာ္မူႀကိဳေက်ာင္းမွာ၃လေလာက္လုပ္အားေပးဖူးတယ္။ ဒီႏိုင္ငံမွာကေလးေတြကိုအေလးထားၿပီးဆက္ဆံတယ္ဆိုတာလက္ေတြ႔ျမင္လာခဲ့တယ္။ကေလးေတြကို တန္းတူရည္တူဆက္ဆံတယ္။ဝန္ႀကီးခ်ဳပ္ပဲျဖစ္ေစ၊ေက်ာင္းကိုလာရင္ကေလးေတြကိုေသခ်ာထိုင္ စကားေျပာတယ္။ကေလးကလူႀကီးကိုေခါင္းေမာ့ၾကည့္ေျပာဆိုရတဲ့ပံုစံနဲ႔စကားမေျပာဘူး။ဆရာေတြျဖစ္ေစ၊
လူႀကီးေတြျဖစ္ေစကေလးငယ္ေတြကိုသူတို႔အရပ္နဲ႔အညီဒူးေထာက္ထိုင္ခ်ၿပီးမ်က္ႏွာခ်င္းဆိုင္ စကားေျပာတယ္။တန္းတူညီတူေျပာၿပီးကေလးေတြရဲ႕မိမိကိုယ္ကိုယံုၾကည္မႈစိတ္ဓာတ္ကိုျမႇင္႔တင္ေပးတယ္။ ဒါဟာအေသးအမႊားကိစၥမဟုတ္ဘူးလို႔သေဘာေပါက္ၿပီးက်င့္ၾကံၾကတာျဖစ္တယ္။ကေလးေတြရဲ႕ စိတ္ပိုင္းဆိုင္ရာကိုသူတို႔ေလ့လာထားၿပီးျဖစ္တယ္။လူမ်ဳိး၊ဘာသာ၊အသားအေရာင္လည္း မခဲြဘူး။ႏွိမ့္ခ်ဆက္ဆံမႈမရိွဘူး။တကယ့္ကိုတန္းတူညီတူဆက္ဆံတယ္။မိခင္ဘာသာစကားကို လြတ္လြတ္လပ္လပ္သင္ၾကားခြင့္ရိွတယ္။“ကေလးတေယာက္ကိုသူနားလည္တဲ့စကားနဲ႔ေျပာရင္
ေခါင္းထဲဝင္မယ္၊သူ႔ရဲ႕မိခင္ဘာသာစကားနဲ႔ေျပာရင္ေတာ့ႏွလံုးသားထဲဝင္လိမ္႔မယ္” ဆိုတဲ့ေတာင္အာဖရိက လြတ္ေျမာက္ေရးေခါင္းေဆာင္ႏိုဘယ္လ္ၿငိမ္းခ်မ္းေရးဆုရွင္နယ္လ္ဆင္မန္ဒရဲလားရဲ႕အဆိုကို ဒီလူမ်ဳိးေတြကလက္ခံထားတယ္။ေက်ာင္းပိတ္ရက္မွာ၊ေက်ာင္းအားရက္မွာစာသင္ခန္းကို ငွားရမ္းသင္ၾကားခြင့္ရိွတယ္။မိခင္ဘာသာစာေပ၊စကားသင္ေပးမဲ့ဆရာကိုလည္းငွားရမ္းရင္ ဆရာ့လစာကိုေထာက္ပံ့ေပးတယ္လို႔သိရတယ္။ေနာ္ေဝႏိုင္ငံေရာက္တာနဲ႔က်ေနာ္ဟာ စိတ္လြတ္လပ္သြားတယ္။ကေလးေတြအနာဂတ္ကိုစိတ္ခ်သြားတယ္။က်ေနာ္တို႔ျပည္ပေရာက္
ျမန္မာေတြအမ်ားစုဟာအမိႏိုင္ငံမွာေနစဥ္ကေရာ၊နယ္စပ္ေတြနဲ႔ခိုလႈံရာႏိုင္ငံၿမိဳ႕ေတြမွာေနစဥ္ေရာ ဒုကၡေတြမ်ားစြာ၊မျပည့္စံုမႈမ်ားစြာ၊ဆံုး႐ံႈးမႈမ်ားစြာ၊မေက်နပ္မႈ၊ခါးသီးမႈမ်ားစြာကိုၾကံဳခဲ့ရသူေတြျဖစ္တယ္။ အားလံုးနီးပါးစိတ္ဒဏ္ရာေတြရိွေနတယ္။ႏုပ်ဳိခဲ့စဥ္ကတည္းကအလဲြလဲြအေခ်ာ္ေခ်ာ္ေတြမ်ားစြာနဲ႔ ႀကီးျပင္းလာခဲ့တယ္။စိုးရိမ္မႈေတြ၊အေၾကာက္တရားေတြ၊စိတ္မလြတ္မလပ္မႈေတြနဲ႔ပတ္ဝန္းက်င္ႀကီးထဲမွာ အေနၾကာလာခဲ့တယ္။လူမႈေလာကထဲကမေက်နပ္မႈ၊အလိုမက်မႈေတြေရာႁပြန္းေနတဲ့စိတ္ပိုင္းဆိုင္ရာ
ျပႆနာေတြ၊စနစ္မက်တဲ့အေတြးအေခၚ၊အေလ့အက်င့္ေတြဟာကိုယ့္ရဲ႕မသိစိတ္ထဲစနစ္တက်နဲ႔ ကိန္းေအာင္းေနခဲ့တယ္။စည္းမရိွကမ္းမရိွအမူအက်င့္၊အျပဳအမူေတြဟာကိုယ့္ဘဝမွာစည္းကမ္းတက်ေလး စဲြကပ္ေနတာကိုေတာင္ကိုယ္ကသတိမျပဳမိဘူး။ဘဝမွာစနစ္တက်ျဖတ္သန္းေနထိုင္ဖို႔အခြင့္အေရးသာမက ကိုယ္နဲ႔ကိုယ့္လူ႔အဖဲြ႔အစည္းအတြက္အေကာင္းဆံုးအရာေတြလုပ္ႏိုင္ဖို႔အခြင့္အေရးလည္းမရိွခဲ့ဘူး။
ကိုယ္သာမကကိုယ့္မိသားစုေတြဟာႏွစ္ေပါင္းမ်ားစြာအသက္ရွင္သန္ေရးနဲ႔စားဝတ္ေနေရးကိုဘဝရဲ႕ အႀကီးက်ယ္ဆံုးတာဝန္တခုလိုသေဘာထားခဲ့ရတယ္။႐ုန္းကန္ခဲ့ရတယ္။အခုမွမဟုတ္ဘူး၊ က်ေနာ္တို႔ငယ္ငယ္ကတည္းကကိုယ့္ေက်ာင္းစရိတ္ကိုယ္ရွာရတဲ့ဆင္းရဲတဲ့စနစ္ႀကီးထဲႀကီးျပင္းခဲ့တယ္။ မေတာ္တဆမွားယြင္းမႈေတြေၾကာင္႔(အဲဒီမေတာ္တဆဟာေသးေသးမႊားမႊားေလးဆိုရင္ေတာင္)၊မိဘနဲ႔ အႀကီးအကဲေတြက႐ိုက္ႏွက္မလား၊ဆရာေတြကဆူပူႀကိမ္းေမာင္းမလားဆိုတဲ့စိုးရိမ္ေၾကာင့္ၾကမႈ၊ မလြတ္လပ္မႈနဲ႔အနာတရေတြဟာႀကီးျပင္းလာတဲ့အထိစိတ္ဒဏ္သင့္ခဲ့တယ္။
ကိုယ္ကမိဘျဖစ္လာတဲ့အခါဒီအသိေတြကိုဆင္ျခင္မိေပမယ့္ေခါက္႐ိုးက်ဳိးစိတ္ဓာတ္နဲ႔ ကိုယ့္သားသမီးအေပၚျပဳမူဆက္ဆံခဲ႔တာလည္းအႀကိမ္ႀကိမ္။ကိုယ့္ရဲ႕စိတ္ဒဏ္ရာဟာအျပစ္မရိွတဲ့ ကေလးေတြအေပၚထပ္ဆင့္ၿပီးစိတ္ဒဏ္ခတ္သလိုျဖစ္သြားတယ္။သိသိႀကီးနဲ႔မွားၾကတာေတြရိွသလို မသိလို႔မွားေနတာေတြလည္းအမ်ားႀကီး။တခ်ိန္ကလူႀကီးေတြမွားခဲ့တဲ့အမွားေတြကိုက်ေနာ္တို႔က သင္ခန္းစာယူၿပီးအမွားေတြ ျပင္ေနရင္းနဲ႔ေတာင္… က်ေနာ္တို႔သားသမီးေတြကက်ေနာ္တို႔ရဲ႕အမွားေတြကို ဆက္ျပင္ေနရအံုးမယ္။က်ေနာ္တို႔သားသမီးေတြစိတ္ဒဏ္ရာမကင္းရင္က်ေနာ္တို႔ေျမးျမစ္မ်ဳိးဆက္ အဆင့္ဆင့္ဒဏ္ခံရမယ့္အႏၱရာယ္ကအရွည္ႀကီး။
ဒါေတြအားလံုးရဲ႕အေျဖကကေလးေတြကိုဒီမိုကရက္တစ္အေလ့အက်င့္ေတြေမြးေပးဖို႔ပဲျဖစ္တယ္။ က်ေနာ္တို႔ဆင္ျခင္တံုတရားေတြရိွရမယ္၊အသစ္ေျပာင္းလဲရမယ္။အက်င့္ေဟာင္းေတြကိုသတၱိရိွရိွ၊ သတိရိွရိွေမာင္းထုတ္ႏိုင္ရမယ္။အသက္ႀကီးလာေလ…က်ေနာ္သတိျပဳစရာေတြ ပိုမ်ားလာတယ္၊ ကိုယ္သိထားတာေတြကိုလက္ေတြ႔က်က်လုပ္ရမယ္ဆိုတာစိတ္ကသိထား႐ံုပဲမဟုတ္ဘူးလို႔ ပိုသေဘာေပါက္လာတယ္။အဓိကကကိုယ္ကကေလးေတြကိုအေမြဆိုးေတြမေပးမိဖို႔ပဲ။ တခ်ိန္ကလူႀကီးေတြတိုင္းျပည္အတြက္ေစတနာေကာင္းေတြထားၿပီးလုပ္တာျဖစ္ခ်င္ျဖစ္မယ္၊ဒါေပမယ့္ သူတို႔မွားတဲ့ဆိုးေမြေတြနဲ႔က်ေနာ္တို႔ဘဝပ်က္ခဲ့ရတယ္။ဂုဏ္သိကၡာေတြညိႇဳးခဲ့တယ္။တခ်ိန္ကမွားခဲ့သူေတြကို
က်ေနာ္တို႔အျပစ္တင္ခဲ့သလို၊ဆဲဆိုေနတံုးပဲ။မႏွစ္ကဇြန္လမွာေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္
ေအာ္စလိုကိုလာေတာ့ေဟာ္တယ္ေရွ႕မွာငါးႏွစ္ေျခာက္ႏွစ္အရြယ္ကရင္၊မြန္တိုင္းရင္းသားကေလးငယ္
ေလးေတြသူတို႔အခ်င္းခ်င္းေနာ္ေဝးဘာသာစကားနဲ႔ေျပာဆိုေနၾကတယ္။က်ေနာ့္ေဘးမွာရပ္ေနတဲ့ ရန္ကုန္ကေက်ာင္းဆရာမေဟာင္းတေယာက္က“ကေလးတို႔ဗမာစကားနဲ႔ေျပာၾကေလ”လို႔ေျပာေတာ့ မြန္ကေလးငယ္ေလးကေနာ္ေဝးစကားနဲ႔“ဗမာစကားဟာက်ေနာ္တို႔စကားမဟုတ္ဘူး၊က်ေနာ္တို႔စကားက မြန္စကား”လို႔ ျပန္ေျပာတယ္။“ဗမာစကားလည္းတတ္ေတာ့ေကာင္းတာေပါ့၊ငါတို႔အားလံုးကဗမာျပည္ကပဲ၊
ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္လည္းအခုဗမာျပည္ကလာတာပဲ” လို႔ဆရာမကရွင္းျပေတာ့ကေလးငယ္က “ဗမာစကားတတ္စရာမလိုဘူး၊မြန္စကားနဲ႔ေနာ္ေဝးစကားတတ္ရင္ရတယ္” လို႔ ေျဖပါတယ္။
ေဘးမွာရပ္ေနၾကတဲ့က်ေနာ္တို႔အားလံုးျငိမ္ၿပီးအေတြးကိုယ္စီဝင္သြားတယ္။ က်ေနာ္တို႔တိုင္းရင္းသားေတြမွာဒဏ္ရာဒဏ္ခ်က္ေျမာက္ျမားစြာနဲ႔ပါ။လဲြမွားတဲ့စနစ္ေတြ၊စစ္ပဲြေတြ၊ ဗိုလ္က်စိုးမိုးမႈေတြ၊မတရားအႏိုင္ယူလိုမႈေတြ၊အာဏာေလာဘေတြကက်ေနာ္တို႔ညီအကိုေတြအားလံုးကို စည္းျခားပစ္လိုက္တယ္။ေလာဘ၊ေဒါသ၊ေမာဟစိတ္ေတြကအမုန္းေတြ၊အညႇိဳးေတြကမၻာမေၾကဘူး စိတ္ဓာတ္ေတြျဖစ္ေအာင္႐ိုက္သြင္းေပးလိုက္တယ္။အဲဒါေတြကက်ေနာ္တို႔နဲ႔တင္ၿပီးမသြားဘူး။က်ေနာ္တို႔ ရင္ေသြးေတြ၊မ်ဳိးဆက္ေတြရဲ႕ေခါင္းထဲ၊ရင္ဘတ္ေတြထဲအထိထပ္ၿပီးနက္နက္႐ိႈင္း႐ိႈင္းထိုးထည့္ေပးလိုက္
ေသးတယ္။ဒီတခါက်ေနာ္တို႔လဲြမွားရင္က်ေနာ္တို႔မ်ဳိးဆက္ေတြကမၻာႀကီးမွာေပ်ာက္သြားလိမ့္မယ္။
သမိုင္းမွာက်ေနာ္တို႔ပယ္ပယ္နယ္နယ္အဆဲခံရမယ္။အခုေတာင္အဆဲခံေနရၿပီ။ဒီေတာ့က်ေနာ္တို႔ မမွားဖို႔လိုတယ္ဆိုတဲ့အသိဟာကေလးေတြရဲ႕အနာဂတ္အ႐ုဏ္ဦးျဖစ္တယ္။က်ေနာ္တို႔ရဲ႕အမုန္းေတြကို ကေလးေတြေခါင္းထဲမထည့္ေပးပါနဲ႔၊က်ေနာ္တို႔အမွားေတြကိုကေလးေတြရင္ဘတ္ထဲမွာ ထပ္မထည့္ေပးပါနဲ႔။ကေလးေတြလြတ္လြတ္လပ္လပ္ရယ္ေမာၾကပါေစ။သင့္သင့္ျမတ္ျမတ္နဲ႔
ေပ်ာ္ရႊင္တဲ့အနာဂတ္ျဖစ္ဖို႔က်ေနာ္တို႔ရင္ဘတ္အေဟာင္းႀကီးကေလးေတြကိုတပ္မေပးပါနဲ႔။ ။

                                      မိုးမခဆိုဒ္ မွ  ဆင့္ပြား တင္ျပပါသည္

No comments:

Post a Comment