Monday, February 18, 2013

ဒုစရိုက္လား သုစရိုက္လား

ငယ္ဘ၀ျဖစ္စဥ္တစ္ခုကိုေကာင္းေကာင္းမွတ္မိေနပါေသးတယ္။၁၉၆၃ ျပည္သူပိုင္သိမ္းေတာ့ မစ္ရွင္ေက်ာင္းေတြကေျပာင္းလာၾကရတယ္။ဗုဒၶဘာသာကိုဘာသာတစ္ရပ္အေနနဲ႔သင္ခြင္႔ရလိုက္တယ္။ ကေလးဘ၀မို႔မေျပာတတ္ခဲ့ေပမယ့္အေတာ္ကေလးၾကည္ႏူးခ်မ္းေျမ့စရာေကာင္းတဲ့ဘာသာရပ္လို႔ခံစား ခဲ႔ရတယ္။ထားပါေတာ့အဲဒီအခ်ိန္က၁၀ႏွစ္သားေလာက္ပဲရွိဦးမလားမသိဘူး၊အဲဒီတုန္းက၀န္းက်င္ကို ခပ္ေရးေရးျမင္ၾကည့္မိတယ္။
အခုေနာက္ပိုင္းလူ႔ေလာကႀကီးကိုႏွစ္၅၀ေလာက္ထပ္ၿပီးျဖတ္သန္းခဲ့ၿပီးၿပီ။အခုရွိေနဆဲ ၀န္းက်င္ကေတာ႔
ျပတ္ျပတ္သားသားပံုရိပ္ေဖာ္လို႔ရတယ္။ငယ္စဥ္တုန္းက၀န္းက်င္ရဲ႕ပံုရိပ္နဲ႔အခုျဖတ္သန္းေနဆဲ၀န္းက်င္ရဲ႕ ပံုရိပ္ႏွစ္ခုကိုႏိႈင္းယွဥ္ၾကည့္မိတဲ့အခါအကြာအျခားဟာအေတာ္ကေလးသိသိသာသာပါပဲ။ တစ္ခ်ိန္ကျမန္မာေတြဟာယဥ္ေက်းပ်ဴငွာတတ္ၾကလုိ႔နာမည္ႀကီးခဲ့တယ္။႐ိုးသားၾကတယ္လို႔လည္း ဂုဏ္ျမင့္ခဲ့ဖူးတယ္။အခုျမန္မာေတြအဲဒီဂုဏ္ကိုပိုင္ဆိုင္ၾကပါရဲ႕လား။
ယဥ္ေက်းပ်ဴငွာၾကပါရဲ႕လား။အထပ္ထပ္တစ္ကိုယ္တည္းေမးမိတယ္။၁၀ ႏွစ္သားတုန္းကကိစၥကေတာ့ ထားေတာ့၊လြန္ခဲ့တဲ့ႏွစ္၂၀ေလာက္ကဘေမာင္တို႔၀န္ထမ္းဘ၀ပင္စင္ယူၿပီးစီးပြားေရးထဲစၿပီးအေျခခ် ခဲ့တယ္။အဲဒီႏွစ္၂၀ ဆိုတဲ့ကာလတြင္းမွာေတာင္အေျပာင္းအလဲေတြအေတာ္ႀကီးျဖစ္သြားတာ အေတာ္ကေလးသတိထားမိေနတယ္။
အရင္တုန္းက “ကတိ” တစ္လံုးဟာခါး၀တ္ပုဆိုးလိုပဲ။အခုေခတ္“ကတိ”ဆိုတာဟိုတယ္ေရခ်ိဳးခန္း ထဲကေျခသုတ္သာသာေလာက္ေတာင္တန္ဖိုးထားၾကေတာ့ရဲ႔လားမသိဘူး။အရင္တုန္းက စိမ္းစိမ္းက်က္က်က္၊“ကတိ”ဟာကတိပဲ။အခုဆရာတပည့္၊ေဆြမ်ဳိးသားခ်င္းေတာင္ယံုရင္ယံုတဲ့သူရဲ႕အျပစ္ တစ္ခုလိုျဖစ္ေနၾကၿပီ။အရင္တုန္းကလည္ပင္းဖက္ၾကတဲ့သူငယ္ခ်င္းတစ္ဦးဦးေကာင္းစားရင္၀ိုင္းၿပီး ဂုဏ္ယူေလ့ရွိၾကတယ္။အခုတစ္ဖက္အိမ္ကလင္ခ႐ူဇာစီးရင္က်န္တဲ့အိမ္ကေမးေငါ့တတ္ေနၿပီ။
အရင္ကရည္းစားထားၾကရင္ယူျဖစ္ဖုိ႔ႀကိဳးစားၾကတယ္။အခုရည္းစားဘ၀မွာေတာင္တစ္ေနရာမွာ တစ္ေယာက္စီအခ်ိန္ခြဲၿပီးခ်ိန္းေတြ႕ၾကတယ္တဲ့။ယူၿပီးၾကေတာ႔လည္းဟုိဟုိသည္သည္ေနရာေတြကို သြားၾကတာထမင္းစား ေရေသာက္ပဲ၊ Living Together ဆိုတဲ့အတူေနဘ၀ဟာအရင္တုန္းက အေနာက္ဘက္ကမာၻမွာ ေလာက္သာရွိခဲ့ၿပီးအေရွ႕ကမာၻအတြက္ရွက္စရာတစ္ခုျဖစ္ခဲ့ေပမယ့္အခုအေရွ႕ ကမာၻအတြက္မဆန္းေတာ့တဲ့ယဥ္ေက်းမႈတစ္ခုျဖစ္လို႔ေနၿပီ။
စပြန္ဆာေတြသိပ္ေခတ္စားေနတာၾကားေနရတယ္။ဘာလုပ္လုပ္စပြန္ဆာနဲ႔၊စပြန္ဆာေကာင္းဖို႔ပဲ လိုတယ္ဆိုပဲ။အရည္အခ်င္းေတြ၊ႀကိဳးစားမႈေတြ၊လံု႔လေတြအားလံုးေျမာင္းထဲေရာက္ကုန္ၿပီလားမသိဘူး။ အရည္အခ်င္းနဲ႔သြားတဲ႔သူထက္စပြန္ဆာသမားကေရွ႕ေရာက္ေနတတ္ေတာ႔လည္းအေတာ္မ်ားမ်ားက သိပ္မႀကိဳးစားခ်င္ၾကေတာ႔ဘူး။စပြန္ဆာရွာတဲ့အလုပ္ပဲလုပ္ၾကေတာ့တယ္။အဲဒီလိုနဲ႔ပဲအရည္အခ်င္း
ျဖည့္တင္းေရးကေမွးမွိန္သထက္ေမွးမွိန္လာေတာ့တယ္။
သားသမီးေတြအရြယ္ေရာက္၊အိမ္ေထာင္က်ကုန္ၾကလို႔စိတ္ေအးရမလားမွတ္တယ္။ေျမးေတြကအရြယ္ မေရာက္တေရာက္ျဖစ္လာၿပီ၊ဘေမာင္တို႔ပူပန္ရဦးမယ္။ဗုဒၶရဲ႕အဆံုးအမကိုအေလးအနက္ထားတဲ႔ႏုိင္ငံ၊ ကုသိုလ္၊အကုသိုလ္ကို ေကာင္းေကာင္းခြဲျခားသိပါတယ္ဆိုတဲ့ ေနရာဟာသိပ္မ်ားမ်ားစားစားရွိတာ မဟုတ္ဘူး။ရွားပါးလွတဲ့ႏိုင္ငံထဲမွာျမန္မာႏိုင္ငံဟာထိပ္ဆံုးကလို႔သတ္မွတ္ျခင္းခံထားခဲ့ရတာပါ။ဘေမာင္တို႔ လုပ္ေနကိုင္ေန၊က်င့္ၾကံျပဳမူေနၾကတာေတြဟာဒုစ႐ိုက္သေဘာေဆာင္ေနသလား၊သုစ႐ိုက္သေဘာ
ေဆာင္ေနသလားဆိုတာမခြဲျခား၊သတိမထားမိၾကတဲ့သူေတြပိုပိုၿပီးမ်ားလာေနသလားလို႔။
“ဒုစရိတ” ကလာတဲ႔ ဒုစ႐ိုက္ဆိုတာ“ဒု”- မေကာင္းေသာ၊“စရိတ” - က်င့္ၾကံျပဳလုပ္ျခင္းျဖစ္ပါတယ္။ မေကာင္းတဲ့ကိုယ္မႈ၊မေကာင္းတဲ့ႏႈတ္မႈ၊မေကာင္းတဲ့စိတ္မႈတစ္ခုခုနဲ႔ျပဳလုပ္ေဆာင္ရြက္ျခင္းဟာဒုစ႐ိုက္ မည္ပါတယ္။ငယ္ငယ္ကသင္ခဲ့ရတဲ့ဗုဒၶဘာသာမွာအေျခခံအေနနဲ႔ကိုပါလာတာပါ။

ဗုဒၶကဒုစ႐ိုက္၁၀ပါးကိုေဟာခဲ့တယ္။ထပ္ခြဲလိုက္ရင္ဒုစ႐ိုက္ကာယကံ၃ပါး၊ဒုစ႐ိုက္၀စီကံ၄ပါးနဲ႔ဒုစ႐ိုက္ မေနာကံ၃ပါးတို႔ ျဖစ္ၾကတယ္။ကာယကံေျမာက္ျဖစ္တဲ့ဒုစ႐ိုက္၃ပါးကေတာ့သူ႔အသက္သတ္ျခင္းဆိုတဲ့ (ပါဏာတိပါတ)၊ပိုင္ရွင္ကကိုယ္ႏႈတ္တို႔ျဖင့္မေပးအပ္ေသာဥစၥာကိုခိုးယူျခင္း(အဒိႏၷဒါန)၊ကာမဂုဏ္တို႔၌ မွားယြင္းစြာက်င့္ၾကံျခင္း(ကာေမသု မိစၧာစာရ)တို႔ျဖစ္ပါတယ္။ဗုဒၶဘာသာ၀င္တိုင္းသိထားၿပီးတဲ့ကိစၥလို႔ ထင္ပါတယ္။အေတာ္မ်ားမ်ားမက်ဴးလြန္ျဖစ္ၾကတဲ့ဒုစ႐ိုက္မ်ားလည္းျဖစ္တယ္။

ဒါေပမဲ့ဒုစ႐ိုက္၀စီကံ၄ပါးကိုေတာ့ဗုဒၶဘာသာပါဆိုတဲ့ဘေမာင္တို႔ျမန္မာေတြခပ္တြင္တြင္ေလးက်ဴးလြန္
ေနၾကပါတယ္။ဒုစ႐ိုက္ရယ္လို႔ေတာင္မွသတိထားမိၾကပါရဲ႕လားမဆိုႏုိင္ပါဘူး။မဟုတ္မမွန္ေျပာဆိုျခင္း (မုသာ ၀ါဒ)၊ကုန္းတိုက္စကားေျပာျခင္း၊ရန္တိုက္ေပးျခင္း(ပိသုဏ၀ါစာ)၊ဆဲေရးတိုင္းထြာ၊ၾကမ္းတမ္းေသာ စကားကိုေျပာဆိုျခင္း (ဖ႐ုသ ၀ါစာ)၊အက်ိဳးမရွိ၊အႏွစ္မဲ႔ေသာစကားကိုေျပာဆိုျခင္း (သမၹပၸလာပ) တို႔ျဖစ္ပါတယ္။
ဒုစ႐ိုက္၁၀ပါးလံုးဟာအကုသိုလ္အက်ိဳးေပးေတြပါ။မဟုတ္မမွန္တာေျပာတာနဲ႔၊ကုန္းတိုက္တာနဲ႔၊အႏွစ္မဲ့ စကားဆိုတာနဲ႔အကုသိုလ္ေတြစုၿပီးသားျဖစ္တတ္ပါတယ္။ၾကမ္းတမ္းစကားဆိုသူကေတာ့အနည္းစုပဲ
ျဖစ္မယ္လို႔ယူဆရပါတယ္။
ဒုစ႐ိုက္မေနာကံ၃ပါးကေတာ႔-သူတစ္ပါးပစၥည္းကိုငါ့ဟာျဖစ္ရင္ေကာင္းမွာပဲလို႔မတရားၾကံစည္ျခင္း (အဘိဇၩာ)၊ သူတစ္ပါးေသေက်ပ်က္စီးေစလိုျခင္း(ဗ်ာပါဒ)နဲ႔အယူမွားျခင္း(မိစၧာဒိ႒ိ)တို႔ ျဖစ္ၾကတယ္။ အမွန္ကိုအမွားလို႔ထင္တာ၊အမွားကိုအမွန္လို႔ထင္တာဟာအယူမွားျခင္းျဖစ္ပါတယ္။အက်ိဳးမရွိအႏွစ္မဲ့တဲ့ စကားကိုဆိုတာ၊အကုသိုလ္လို႔မျမင္တာဟာလည္းအယူမွား၊အမွတ္မွားတာပါပဲ။
ဘေမာင္အပါအ၀င္ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားဟာဒုစ႐ိုက္တစ္ပါးပါးကိုေန႔စဥ္က်ဴးလြန္ေနၾကသူေတြပါ။ အေတာ္ကေလးသတိထားေရွာင္ၾကဥ္ေနၾကရမွာျဖစ္ပါတယ္။ဗုဒၶဘာသာစာေပေတြကိုဖတ္ၾကည့္ရင္ ဒုစ႐ိုက္၁၀ပါးဟာအျပစ္ႀကီးလွၿပီးအပါယ္ကိုေရာက္ေစတတ္လို႔ “အကုသလ ကမၼပထ” လို႔ လည္းေခၚပါတယ္။
ဒုစ႐ိုက္၁၀ပါးထဲမွာမိစၧာဒိ႒ိျဖစ္တဲ့“ကံ-ကံ”၏အက်ိဳးကိုမယံုၾကည္မႈဟာအျပစ္အႀကီးဆံုးျဖစ္တယ္လို႔ ဘုရားရွင္ကေဟာခဲ႔တယ္။မိစၦာအယူအစြဲသန္ရင္သန္သေလာက္၊အယူသီးရင္သီးသေလာက္အျပစ္ႀကီး ပါတယ္။အယူမွားတာဟာမိစၧာဒိ႒ိပါ၊ေကာင္းတာကိုမေကာင္းထင္တာဟာမိစၧာဒိ႒ိျဖစ္ၿပီး၊ မေကာင္းတာကိုေကာင္းတာထင္တာဟာလည္းမိစၧာ ဒိ႒ိပဲျဖစ္ပါတယ္။
သည္ေန႔ဘေမာင္တို႔၀န္းက်င္ကဟုိးငယ္ငယ္တုန္းက၀န္းက်င္ႀကီးနဲ႔အေတာ္ကြာသြားေနၿပီျဖစ္ပါတယ္။ အေကာင္းဘက္ကပိုအားေကာင္းလာသလား၊အဆိုးဘက္ကပိုအားေကာင္း လာသလားဆိုတာျဖစ္လာတယ္။႐ုပ္ ၀တၳဳပိုင္းဆိုင္ရာတိုးတက္လာမႈကေတာ့အေကာင္းဘက္ကလို႔
ေျပာရမွာပါပဲ။ဒါေပမဲ့စိတ္ပိုင္းဆိုင္ရာနဲ႔က်င့္၀တ္ပိုင္းေတြမွာေတာ့အေတာ္ကေလး ၀မ္းနည္းစရာေကာင္းေအာင္ဆုတ္ယုတ္သြားတာေတြ႕ရတယ္။တိုးတက္မႈျဖစ္စဥ္တစ္ခုမွာအေကာင္းနဲ႔ အဆိုး ဒြန္တြဲေနတာရွိတတ္တဲ့သဘာ၀တစ္ခုျဖစ္ပါတယ္။အဆိုးနည္းၿပီးအေကာင္းမ်ားရင္ လက္ခံႏိိုင္ဖြယ္ရာျဖစ္ေပမယ့္အေကာင္းနည္းၿပီးအဆိုးမ်ားရင္ေတာ့၀မ္းနည္းစရာတစ္ခုျဖစ္လာပါ့မယ္။
အရင္ကေက်ာ္ၾကားခဲ့တဲ့ျမန္မာေတြရဲ႕လကၡဏာတစ္ရပ္ျဖစ္တဲ့ယဥ္ေက်းပ်ဴငွာမႈဟာျဖဴစင္သန္႔ရွင္းၿပီး ရင္ထဲကလာခဲ့တဲ့အရာတစ္ခုပါ။သည္ေန႔၀န္ေဆာင္မႈေပးေနတဲ့ေနရာတခ်ဳိ႕ကလြဲရင္မလႊဲမေရွာင္သာ တဲ့ေနရာမ်ဳိးမွာသာေတြ႔ရေတာ့တဲ့အရာျဖစ္လို႔သြားပါၿပီ၊ႏႈတ္ခမ္းကအျပံဳးေတြမွာအသက္မပါေတာ့ပါဘူး။ လုပ္ငန္းခြင္ထဲကအျပံဳးကိုလုပ္ငန္းခြင္ျပင္ပအထိဆက္ၿပီးသယ္မသြားႏိုင္ၾကေတာ႔ဘူး။အရင္ကတစ္ဦးဦး ဒုကၡေရာက္ရင္ေတြ႕တဲ့တစ္ဦးဦးကမေနႏုိင္ဘူး။အနည္းအမ်ားေတာ့ကူညီေပးေလ့ရွိတယ္။အခုေတာ့ ႐ိုင္းပင္းမႈ၊ကူညီမႈေတြဟာတစ္စံုတစ္ရာအင္အားနည္းပါးလာခဲ့ၾကၿပီ။
ပိုၿပီး၀မ္းနည္းစရာေကာင္းတာကယဥ္ေက်းပ်ဴငွာၿပီးစိတ္သေဘာေကာင္းလွပါတယ္ဆိုတဲ့ ျမန္မာေတြမွာ မစၧရိယ စိတ္ကိုတံခါးမရွိ၊ဓားမရွိလက္ခံေနျခင္းပဲ။ေနရင္းထိုင္ရင္းအယူအမ်ားဆံုးေသာအကုသိုလ္ လို႔ ျမင္တယ္။သူမ်ားအသက္သတ္တာ၊ခိုးတာ၊ကာမမွားတာေတြက ျဖစ္ခဲတဲ့ကိစၥေတြ။ဒါေပမဲ့စိတ္ကေလး မထားတတ္႐ံုန႔ဲ၊အကုသိုလ္လို႔မျမင္လိုက္႐ံုနဲ.အကုသိုလ္ေတြဒလေဟာ၀င္လာတတ္တာမစၧရိယ စိတ္ေၾကာင္႔ပဲ။သူမ်ားတကာစီးပြားျဖစ္ရင္မုဒိတာပြားရမယ့္အစားေမးေငါ့တတ္လာၾကတယ္။သူမ်ားေတြ တိုးတက္သြားရင္မဲ့ျပလာတတ္ၾကတယ္။အထူးသျဖင္႔ ဗုဒၶဘာသာကိုယံုၾကည္ကိုးကြယ္ေနတဲ့လူ႔အသိုင္း အ၀ိုင္းမွာျဖစ္ေနတာဟာပိုၿပီး၀မ္းနည္းစရာျဖစ္လာတယ္။
စူပါမားကက္ ေတြမွာလည္းေစ်းကေလးေမးလိုက္ရင္ေလသံက“အဲဒါကသိန္းေက်ာ္တယ္”ဆိုတဲ့ အေျဖမ်ဳိးကိုၾကားရသူေတြမနည္းဘူးလို႔ထင္တယ္။“၀ယ္ႏိုင္ပါ႔မလား”ဆိုတဲ့စိတ္အခံနဲ႔ေျဖမွန္း သိပ္သိသာတယ္။ဒါေတာင္မွလခနည္းနည္းေလာက္ပဲရၾကတဲ့သူေတြေနာ္။ပစၥည္းကိုျပခ်င္သလို၊မျပခ်င္ သလို၊တစ္ခုကေနေနာက္တစ္ခုကိုမ်ားေရြးရင္သိပ္မေက်နပ္တဲ့မ်က္ႏွာေလးေတြနဲ႔၊ျမန္မာလူမ်ိဳးေတြရဲ႕ ကိုယ္ပိုင္အမွတ္အသားေပ်ာက္ဆံုးေနၾကဟန္တူတယ္။
ဘေမာင္တို႔ကစီးပြားေရးနယ္ထဲကဆိုေတာ့အဲဒီကလူေတြနဲ႔ပိုၿပီးထိေတြ႕မႈရွိေနတယ္။ ဟုိးလူငယ္ဘ၀က စီးပြားေရးသမားေတြရဲ႕အမူအက်င့္လကၡဏာနဲ႔အခု၀န္းက်င္ကအေတာ္ႀကီးေျပာင္းသြားတာသတိထား မိလိုက္တယ္။အရင္တုန္းကတစ္ဦးနဲ႔တစ္ဦးသိပ္ၿပီး႐ုိင္းပင္းၾကတယ္။စုေပါင္းလုပ္ရင္လည္းအဆင္ေျပတယ္။ တစ္ဦးနဲ႔တစ္ဦးလည္းသံသယစိတ္ေတြနည္းပါးၾကေလရဲ႕။အခုေခတ္က်ေတာ့စုေပါင္းလုပ္ရင္သိပ္အဆင္ မေျပခ်င္ေတာ႔ဘူး။ဦးေဆာင္လုပ္သူကိုအျမဲသံသယစိတ္နဲ႔ၾကည့္ေနေလ့ရွိၾကတယ္။
ေ၀ဖန္တာေကာင္းေပမယ့္အျမဲတမ္းေ၀ဖန္မႈေတြက်ေတာ႔သိပ္မေကာင္းျပန္ဘူး။လြန္ခဲ့တဲ့ ၁၀ ႏွစ္ေလာက္ကစီးပြားေရးသမားတစ္ဦးကအေတာ္ႀကီးကိုအဆင္တေျပျဖစ္တယ္။သိပ္ၿပီးဦးစားေပး ခံရတာေပါ့။သူနဲ႔သိတဲ႔လူႀကီးကိုသိဖို႔အတြက္၊ရင္းႏွီးဖို႔အတြက္၀ိုင္းၾကတဲ့သူေတြလည္းပါၾကရဲ႕။
အဲဒီစီးပြားေရးသမားကအခုေတာ့အေတာ္ကေလးအက်ပ္အတည္းနဲ႔ရင္ဆိုင္ေနရတယ္။ရွိတဲ့ကားေတြ ထုတ္ေရာင္းေနရတယ္။အဲဒီေတာ့ဘာေျပာၾကသလဲ။တစ္ခ်ိန္္က၀ိုင္းအံုေနၾကတဲ့အထဲေရွ႕ဆံုးက လူမ်ိဳးေတြကေျပာတာေနာ္။
“က်သြားမွာေပါ့ ရမ္းတာကိုး၊ နည္းေတာင္ နည္းေသးတယ္” တဲ့။
ေျပာလိုက္ၾကတာမ်ားရက္ရက္စက္စက္။အဲဒီလူနားသိပ္ကပ္တဲ့သူမရွိေတာ့ဘူး။ဘေမာင္တို႔ကေတာ့ပံုမွန္ပဲ ဆက္ဆံပါတယ္။အခုအခ်ိန္မ်ိဳးမွာအားငယ္ႏိုင္တဲ့အတြက္သူ႔ဆီေတာင္ဖုန္းပိုဆက္ျဖစ္ေသးတယ္။
ေလာကႀကီးက အဲသလိုမ်ိဳး။
ေျမနိမ့္ရာ လွံစိုက္ ခ်င္ၾကတယ္။
ေရနည္းရာ မိုးမရြာ ၾကဘူး။
တစ္ေယာက္ေယာက္ေကာင္းစားရင္ေမးေငါ့တတ္ၿပီး၊တစ္ေယာက္ေယာက္လဲက်သြားရင္၀ိုင္းထူေပးမယ့္ အစားလက္ခုပ္၀ိုင္းတီးေပးေလ့ရွိၾကတယ္။မစၧရိယစိတ္ဟာဘာမွမဟုတ္ဘူးလို႔ထင္ရေပမယ့္စုမိရင္ အင္အားႀကီးတဲ့အကုသိုလ္ျဖစ္သြားတယ္ဆိုတာေမ႔ေနၾကတယ္နဲ႔တူတယ္။
တစ္ခ်ိန္ကျမန္မာေတြဟာယဥ္ေက်းပ်ဴငွာၾကတယ္။႐ိုးသားၾကတယ္၊ကူညီ႐ိုင္းပင္းၾကတယ္။တစ္ဦးနဲ႔တစ္ဦး ခ်စ္ခင္ၾကတယ္ဆိုတာနာမည္ႀကီးခဲ့ဖူးတယ္။သည္ေန႔ ျမန္မာေတြအဲဒီဂုဏ္ပုဒ္ကိုဆက္လက္ပိုင္ဆိုင္ ၾကပါရဲ႕လားလို႔ဘေမာင္မၾကာခဏေတြးၾကည့္မိပါရဲ႕။
ကၽႊန္ေတာ္ကိုယ္တိုင္ေတြးတာမဟုတ္ေပမဲ့သူမ်ားေရးထားတာဖတ္ရင္းႀကိဳက္လို.ကၽႊန္ေတာ္ Blog မွာတင္လိုက္တာပါဗ်ာ...                     

No comments:

Post a Comment