Thursday, February 7, 2013

အပါယ္ေလးပါးကလြတ္ေျမာက္ပါတယ္

(က)အပါယ္ေလးပါးအပါယ္ေလးပါးဆုိတာကငရဲ၊တိရိစာၦန္၊ျပိတၱာ၊အသုရကာယ္တုိ႔ျဖစ္ပါတယ္။
 အပါယ္ဆုိတာက(အပါယ)ဆုိတဲ့ပါဠိပုဒ္ကေနဆင္းသက္လာတာပါ။(အပါယ)မွာ(အပ+အယ) ဆုိျပီးႏွစ္ပုဒ္ရွိပါတယ္။အပ=ကင္းျခင္း၊အယ=ကုသုိလ္တရား၊သုိ႔မဟုတ္ခ်မ္းသာ။ႏွစ္ပုဒ္ေပါင္းလုိက္ေတာ့ ကုသုိလ္တုိ႔မွကင္းျခင္း၊ခ်မ္းသာတုိ႔မွကင္းျခင္းလုိ႔အဓိပၸါယ္ရပါတယ္။ဆုိလုိတာက အပါယ္ေလးဘုံးသားတုိ႔မွာကုသုိလ္ေတြမွကင္းျခင္း၊ကုသုိလ္တရားတုိ႔ကုိျပဳလုပ္နဳိင္စြမ္းမရွိျခင္း ခ်မ္းသာျခင္းတရားတုိ႔မွကင္းျခင္းလုိ႔အဓိပၸါယ္ရပါတယ္။မွန္ပါတယ္။အပါယ္ေလးဘုံကုိေရာက္သြားျပီဆုိရင္ ကုသုိလ္တရားေတြကုိျပဳလုပ္နုိင္စြမ္းမရွိသည့္အတြက္ေကာင္းေသာဘုံဌာနကုိျပန္ေရာက္ဖုိ႔ အင္မတန္မွခက္ခဲပါတယ္။အကုသုိလ္ကံအဟုန္ေတြကုန္ဆုံးမွသာေကာင္းရာဘုံကုိေရာက္ေစတာပါ။ ငရဲဘုံဆုိရင္လည္းငရဲသူ၊ငရဲသားတုိ႔ရဲ႕ဆင္းရဲဒုကၡကအလြန္ၾကီးပါတယ္။ သံရည္ပူမ်ားႏွင့္ေလာင္းခံရျခင္း၊ေခြးနက္ၾကီးမ်ားရဲ႕ကုိက္ခဲျခင္းကုိခံရျခင္း၊ဓါး၊လွံတုိ႔ျဖင့္ထုိးခံရျခင္း စသည္ျဖင့္ဒုကၡမ်ားစြာျဖစ္ေနတဲ့ေနရာ၊ခ်မ္းသာဆုိလုိ႔ျမဴမႈန္တစ္မႈန္မွ်မရွိလုိ႔ငရဲလုိ႔ေခၚတာပါ။ ဒုကၡမ်ားစြာျဖစ္တည္ခံစားေနရတဲ့ေနရာ၊ခ်မ္းသာကင္းတဲ့ေနရာကုိငရဲလုိ႔ေခၚပါတယ္။အိပ္ျခင္း၊စားျခင္း၊ ကာမဂုဏ္မွီဝဲျခင္းမွလြဲျပီးကုသုိလ္ကံကုိမသိ၊ကုသုိလ္ကံရဲ့ေကာင္းက်ဳိးခ်မ္းသာကုိမသိ၊ အကုသုိလ္ကံကုိမသိ၊အကုသုိလ္ကံရဲ့ဆုိးက်ဳိးကုိမသိ၊ဘုရား၊တရား၊သံဃာ၊မိဘ၊ ဆရာဆုိတာမသိ၊ႏွမသားခ်င္းမွန္းမသိပဲမဂ္တရားဖုိလ္တရားတုိ႔မွဖီလာကန္႔လန္႔သြားတတ္ျခင္း ကုိတိရိစာၦန္လုိ႔ေခၚတာပါ။တိရိစာၦန္ဘဝကုိစဥ္းစားၾကည့္ပါ။မိဘႏွမသားခ်င္းကုိေတာင္မိဘႏွမသားခ်င္း
မွန္းမသိသည့္အတြက္မွားယြင္းစြာေဖာက္ျပန္မႈေတြရွိပါတယ္။ကုသုိလ္ကုိကုသုိလ္ပါလုိ႔နားမလည္ပါဘူး။ အကုသုိလ္ဆုိတာကုိလည္းအကုသုိလ္လု႔ိမသိရတဲ့ဘဝပါ။ဒါျဖင့္ယခုေခတ္အေနထားနဲ႔အကုသိုလ္အလုပ္ကုိ
အကုသုိလ္အလုပ္လုိ႔မသိတဲ့သူမ်ားအထူးသတိထားသင့္ပါတယ္။သတၱဝါတစ္ေကာင္ကုိလည္ပင္းျဖတ္လုိ႔
အကုသုိလ္မျဖစ္ဘူးကုသုိလ္ျဖစ္တယ္။သတ္တဲ့သူမခံရဘူး၊ျဖတ္တဲ့ဓါးပဲခံရတယ္ဆုိရင္အဲလုိပုဂၢဳိလ္ဟာ ဘယ္လုိအေနထားကုိေရာက္သြားျပီဆုိတာသိသာပါတယ္။ဒါကတိရိစာၦန္ပါ။ျပိတၱာဆုိတာကေပတဆုိတဲ့
ပါဠိကေနဆင္းသက္လာတာပါ။ခ်မ္းသာျခင္းတရားအေပါင္းတုိ႔မွေဝးကြာေသာသတၱဝါ၊လူ႔ခႏၶာကုိယ္ အတၱေဘာမွကင္းကြာသြားတဲ့အတြက္ေၾကာင့္ေပတ(ျပိတၱာ)လုိ႔ေခၚကာဒီေပတအရၿပိတၱာဘုံကုိ
ေရာက္သြားသူတုိ႔ကုိဆုိေၾကာင္းစာေပမ်ားကဖြင့္ဆုိျပပါတယ္။စာေပအဖြင့္ေတြအရၿပိတၱာဆုိတာ
ေတာၿခဳံပိတ္ေပါင္းေတာင္ေစာင္းဂူလႈိဏ္စတဲ့အရပ္ေတြမွာမွီခုိၿပီးဆင္းရဲထူေျပာစြာခံစားေနရတဲ့ သတၱဝါတစ္မ်ိဳးကုိဆုိေၾကာင္းမွတ္သားႏုိင္ပါတယ္။လူ႔ျပည္ေလာကမွာလူျဖစ္စဥ္ကျငဴစူဝန္တုိျခင္း မ်ားျပားၿပီးကုိယ္ကုိယ္တုိင္လည္းေပးကမ္းလွဴဒါန္းျခင္းမရွိ၊သူတပါးေပးကမ္းလွဴဒါန္းတာကုိလည္းတားျမစ္ကာ
ကုသုိလ္မလုပ္ျဖစ္ေအာင္အႏၲရာယ္ျပဳခဲ့ၾကတဲ့သူေတြဟာမ်ားေသာအားျဖင့္ၿပိတၱာဘဝမွာအျဖစ္မ်ား
ၾကတယ္လုိ႔ဆုိပါတယ္။ၿပိတၱာဘဝကုိေရာက္ရွိသြားၾကတ့ဲသတၱဝါေတြဟာမိမိတုိ႔လုပ္ခဲ့တဲ့မေကာင္းမႈ
ကံေၾကာင့္အစာေရစာငတ္မြတ္ျခင္းဒုကၡကုိခံစားကာႏွစ္ေပါင္းရာေထာင္သိန္းသန္းမကခံစားၾကရသလုိ ဘုရားတစ္ဆူနဲ႔တစ္ဆူၾကားကာလအထိမကၽြတ္မလြတ္ႏုိင္ဘဲရွိေနတတ္ၾကတဲ့ၿပိတၱာမ်ားလည္းအမ်ားအျပား
ရွိေေၾကာင္းဆုိပါတယ္။အဲဒီလုိအခ်ိန္ကာလၾကာျမင့္စြာအစာေရစာမစားမေသာက္ရဘဲဆင္းရဲဒုကၡကုိ ခံစားၾကရေပမယ့္အကုသုိလ္ကံအရွိန္မကုန္ေသးတဲ့အတြက္ကြယ္လြန္ေသဆုံး၊ဘဝတုံးျခင္းမရွိေသးဘဲ အသားအေသြးမရွိအေရအေၾကာအ႐ုိးမွ်သာရွိကာအလြန္ဆုိးဝါးတဲ့အဆင္းနဲ႔ေၾကာက္ရြ႔ံ႕ထိတ္လန္႔ဖြယ္ရာ တည္ရွိေနရတယ္လုိ႔ဆုိပါတယ္။ၿပိတၱာတစ္ဦးရဲ႕အဆင္းဆုိးဝါးပုံကုိေပတဝတၳဳမွာဖြင့္ျပထားတာကုိေတြ႕
ရပါတယ္။အဲဒီအဖြင့္အရ“ၿပိတၱာတစ္ဦးရဲ႕ကုိယ္ပမာဏဟာထန္းပင္လုံးပမာဏရွိၿပီးကုိယ္အေရဟာလည္း အလြန္ၾကမ္းတမ္းေၾကာင္း၊ေဖာက္ျပန္တဲ့ဆံအေမြးရွိၿပီးေႀကာက္မက္ဖြယ္အဆင္းရွိကာအလြန္ေဖာက္ျပန္ ဆုိးဝါးလ်က္စက္ဆုတ္ရြံရွာဖြယ္အျမင္ရွိေၾကာင္း၊ထုိၿပိတၱာသည္ငါးဆယ့္ငါးႏွစ္လုံးလုံးထမင္းတစ္လုံး
ေရတစ္ေပါက္ကုိမွ်မရရွိဘဲေျခာက္ကပ္ေသာလည္ေခ်ာင္းႏႈတ္ခမ္းရွိလ်က္ဆာေလာင္မြတ္သိပ္ျခင္း
ႏွိပ္စက္ကာဟုိဟုိဒီဒီေျပးလႊားေနရတတ္ေၾကာင္း”စသျဖင့္သိရပါတယ္။ဒါကဒီဝတၳဳမွာပါတဲ့ၿပိတၱာအေၾကာင္း
ဖြင့္ဆုိခ်က္ပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ၿပိတၱာအမ်ိဳးအစားမ်ားသေလာက္ခံစားရပုံခ်င္းလည္းမတူညီလွပါဘူး။ သဂၤါယနာတင္အ႒ကထာဋီကာက်မ္းအဖြင့္မ်ားအရေယဘုယ်အားျဖင့္ၿပိတၱာအမ်ိဳးအစားေလးမ်ိဳး
ရွိေၾကာင္းလည္းမွတ္သားရပါတယ္။အဲဒီေလးမ်ိဳးက...
၁။သူတပါးတုိ႔ေပးအပ္တဲ့အစားအစာကုိအမွီျပဳၿပီးအသက္ရွင္ရေသာပရဒတၱဴပဇီဝိကၿပိတၱာ(အေပးခံၿပိတၱာ)

၂။ထမင္းငတ္ျခင္း၊ေရမြတ္သိပ္ျခင္းတုိ႔မျပတ္ႏွိပ္စက္ခံေနရတဲ့ခုပၸိပါသိကၿပိတၱာ(အဆာခံၿပိတၱာ)

၃။အၿမဲအၾကြင္းမဲ့ေလာင္ကၽြမ္းခံေနရတဲ့အတြက္ပူပန္ျခင္းရွိေနရေသာနိဇၥ်ာမတဏွိကၿပိတၱာ(အေလာင္ခံၿပိတၱာ)

၄။အသုရကာယ္လုိ႔သီးသန္႔ေခၚဆုိအပ္တဲ့အသုရာကာယေခၚကာလကဥၥိကၿပိတၱာ(ဆင္းရဲခံၿပိတၱာ)

တုိ႔ပဲျဖစ္ပါတယ္။ဒီၿပိတၱာေလးမ်ိဳးမွာနံပါတ္တစ္အမ်ိဳးအစားၿပိတၱာကေတာ့လူ႔ဘဝကေဆြမ်ိဳးဉာတကာ စသူေတြရဲ႕ရည္စူးၿပီးလွဴဒါန္းေပးတဲ့အလွဴကုိဝမ္းေျမာက္ဝမ္းသာသာဓုေခၚဆုိႏုိင္ပါကစားဖြယ္ေသာက္ဖြယ္မ်ား
ကုိရရွိခံစားႏုိင္ေၾကာင္းဆုိပါတယ္။ဒါကၿပိတၱာပါ။အသုရကာယ္ဆုိတာကေတာ့နတ္ေတြလုိရဲရင့္ျခင္း၊
ေတာက္ပျခင္း၊တင့္တယ္ျခင္းကင္းေနတဲ့သတၱဝါ၊မွင္စာနတ္ေသးနတ္ငယ္၊နတ္စုတ္၊နတ္ျပတ္နတ္မႊားေလး
ေတြကုိေခၚတာပါ။(မရယ္လုိက္နဲ႔ေနာ္)။ဒါကအပါယ္ေလးဘုံပါ။အဲဒီအပါယ္ေလးဘုံကုိေရာက္သြားမယ္ဆုိရင္
အေတာ္ေၾကာက္စရာေကာင္းပါတယ္။ကုသုိလ္ေကာင္းမွဳေတြျပဳလုပ္ခြင့္မရသလုိခ်မ္းသာျခင္းလည္း
ကင္းပါတယ္။လူဘုံလူေလာကမွာႀကံဳဆုံေနရတဲ့ဒုကၡမ်ားပင္အင္မတန္မွေၾကာက္စရာေကာင္းတယ္ဆုိရင္ အပါယ္ေလးဘုံသားမ်ားႀကံဳဆုံေနရတဲ့ေဘးဒုကၡမ်ားဟာလူ႔ေလာကကဒုကၡမ်ားထက္အဆ
ေပါင္းေျမာက္မ်ားစြာသာလြန္ေနပါတယ္။အပါယ္ေလးပါးမွလြတ္ေျမာက္ေစႏုိင္ေသာကုသုိလ္(၇)မ်ိဳး
(၁)။သရဏဂုံကုသုိလ္။ဘုရား၊တရား၊သံဃာေတာ္မ်ားရဲ့ဂုဏ္မ်ားကုိမိရုိးဖလာဗုဒၶဘာသာလုိမကုိးကြယ္ မဆည္းကပ္ပဲတကယ့္စစ္မွန္ေသာခုိင္ျမဲေသာသဒၶါ၊ပညာဦးစီးတဲ့စိတ္ထားနဲ႔ၾကည္ၫိဳျခင္းလုိ႔ဆုိတဲ့ (သရဏဂုံကုသုိလ္)။အဲဒီကုသုိလ္မ်ဳိးရွိထားရင္အပါယ္ေလးပါးကလြတ္ေျမာက္ပါတယ္။ (ေသာတာပန္ပုဂၢဳိလ္ေတြအပါယ္ေလးပါးကလြန္ေျမာက္သလုိဒီကုသုိလ္ေလးရွိထားရင္
ေသာတာပန္ပုဂၢဳိလ္နဲ႔အဆင့္ခ်င္းတူပါတယ္။)
(၂)။ငါးပါးသီလျမဲျခင္း(ပဥၥသီလကုသုိလ္)။ငါးပါးသီလျမဲတဲ့ပုဂၢဳိလ္ဟာလည္းအပါယ္ေလးပါးက
လြတ္ေျမာက္ပါတယ္။(ေသာတာပန္ပုဂၢဳိလ္ေတြအပါယ္ေလးပါးကလြတ္ေျမာက္သလုိဒီကုသုိလ္ေလး
ရွိထားရင္ေသာတာပန္ပုဂၢဳိလ္နဲ႔အဆင့္ခ်င္းတူပါတယ္။)
(၃)။စာေရးတံမဲခ်ျခင္းကုသုိလ္။ဆုိလုိတာကဦးဇင္းတုိ႔ဗုဒၶဘာသာမ်ားသီတင္းကၽြတ္ကာလမွာဆုိရင္
ေက်ာင္းတုိက္မ်ားမွသံဃာမ်ားကုိမဲခ်ျပီးက်တဲ့သံဃာေတာ္ကုိဆြမ္းစတဲ့လွဴဘြယ္ပစၥည္းမ်ားကုိ
ေပးလွဴတဲ့ကုသုိလ္မ်ဳိးပါ။ကထိန္ရာသီမွာဆုိရင္ပေဒသာပင္မ်ားလွဴဒါန္းတဲ့ကုသုိလ္ပါ။မိမိလွဴလုိက္တဲ့
ပစၥည္းဝတၳဳမ်ားကုိမဲေပါက္တဲ့ေက်ာင္းတုိက္ကသံဃာေတာ္မ်ားကုိကပ္လွဴျခင္းျဖစ္ပါတယ္။ မိမိလွဴလုိက္ျပီဆုိတည္းကပုဂၢဳိလ္ကုိမငဲ့ကြက္ပဲ(ဆုိလုိတာကငါနဲ႔သိတဲ့ဦးဇင္းအတြက္ငါတုိ႔ကုိးကြယ္
ေနတဲ့ေက်ာင္းအတြက္)ဆုိျပီးပုဂၢဳိလ္ကုိမငဲ့ပဲက်ရာသံဃာေတာ္ေတြခ်မ္းခ်မ္းသာသာသုံးေဆာင္
မွီဝဲေစလိုတဲ့အတြက္သံဃာ့ဂုဏ္ကုိရည္မွန္းျပီးလွဴဒါန္းတဲ့အလွဴမ်ဳိးကုိေခၚမယ္ဆုိရင္ေခၚလုိ႔ရပါတယ္။ ဒါကုိစာေရးတံဆြမ္းဝတ္လုိ႔ေခၚတာပါ။အလြယ္မွတ္ခ်င္ရင္စာေရးတံမဲခ်တဲ့ကုသုိလ္လုိ႔မွတ္လုိက္ပါ။ အဲဒီကုသုိလ္ဟာအင္မတန္မွျပဳရလြယ္ျပီးအကုန္အက်နည္းေပမယ့္ရလုိက္တဲ့အက်ဳိးတရားကေတာ့ အပါယ္ေလးပါးကေတာင္လြတ္ေျမာက္တယ္ဆုိေတာ့အင္မတန္ကုိမွအက်ဳိးေက်းဇူးမ်ားပါတယ္။ ဒီကုသုိလ္မ်ားဟာတကယ္ဘုနး္ရွင္ကံရွင္မ်ားျဖစ္တဲ့ဗုဒၶဘာသာဝင္မ်ားသာျပဳလုပ္ခြင့္ရတဲ့ဒါနမ်ဳိးပါ။ ဗုဒၶဘာသာျဖစ္ရတာအင္မတန္ေက်နပ္စရာေကာင္းပါတယ္။(ေသာတာပန္ပုဂၢဳိလ္ေတြအပါယ္ေလးပါးက
လြန္ေျမာက္သလုိဒီကုသုိလ္ေလးရွိထားရင္ေသာတာပန္ပုဂၢဳိလ္နဲ႔အဆင့္ခ်င္းတူပါတယ္။)
(၄)ပကၡိယဘတ္လုိ႔ေခၚတဲ့ကုသုိလ္ပါ။ရွင္းေအာင္ေျပာမယ္ဆုိရင္မိမိတုိ႔ကုိးကြယ္ေနတဲ့ေက်ာင္းတုိက္မ်ား
ကုိတစ္လဆြမ္းတစ္ခ်ဳိင့္ျဖစ္ေစ၊တစ္လဆြမ္းႏွစ္ခ်ဳိင့္ျဖစ္ေစလွဴတဲ့အလွဴကုိေခၚတာပါ။လဆန္းပကၡမွာလွဴရင္ လဆန္းပကၡဆြမ္းေပါ့၊လဆုတ္မွာလွဴရင္လဆုတ္ပကၡဆြမး္လုိ႔ေခၚတာပါ။အဲဒီလုိတစ္လကုိႏွစ္ၾကိမ္ျဖစ္ေစ၊ တစ္ၾကိမ္ျဖစ္ေစလွဴတဲ့အလွဴဒါနမ်ဳိးကုိ(ပကၡိယဘတၱ)ကုသုိလ္လုိ႔ေခၚပါတယ္။ဒီကုသုိလ္ေလးက
ေငြကုန္ေက်းက်လည္းနည္းပါတယ္။ပင္ပန္းမွဳလည္းမၾကီးေလးပဲရလုိက္တဲ့ကုသုိလ္ကအပါယ္ေလးပါး
လြတ္ေျမာက္တဲ့အထိအက်ဳိးေက်းဇူးမ်ားပါတယ္။ဒီကုသုိလ္ကုိလည္းအသက္ထက္ဆုံးျပဳလုပ္ပါလုိ႔ တုိက္တြန္းလုိတာပါ။(ေသာတာပန္ပုဂၢဳိလ္ေတြအပါယ္ေလးပါးကလြန္ေျမာက္သလုိဒီကုသုိလ္ေလးရွိထားရင္
ေသာတာပန္ပုဂၢဳိလ္နဲ႔အဆင့္ခ်င္းတူပါတယ္။)
(၅)။ ေဝႆဝါသိကကုသုိလ္ပါ။ဗမာလုိရွင္းရွင္းေျပာရင္ဝါဆုိသကၤန္းကပ္လွဴတဲ့ကုသုိလ္ပါ။ႏွစ္စဥ္ႏွစ္တုိင္း ဝါဆုိဝါကပ္ေတာ္မူၾကတဲ့သံဃာေတာ္အရွင္ျမတ္မ်ားကုိႏွစ္စဥ္ႏွစ္တုိင္းဝါဆုိသကၤန္းကပ္လွဴမယ္ဆုိရင္
(မွတ္ခ်က္မိမိတတ္နုိင္သေလာက္ေပါ့ေနာ္တစ္စုံတတ္နုိင္ရင္တစ္စုံ။ႏွစ္စုံတတ္နိုင္ရင္ႏွစ္စုံေပါ့) အဲဒီကုသုိလ္ဟာလည္းျပဳလုပ္လုိက္တဲ့ကုသုိလ္ေလးကေသးေပမယ့္ရလုိက္တဲ့အက်ဳိးက အပါယ္ေလးပါးကေတာင္လြတ္ေျမာက္ျခင္းဆုိတဲ့အက်ဳိးမ်ဳိးကုိခံစားရတာပါ။ေသာတာပန္ပုဂၢဳိလ္နဲ႔ အလားသ႑န္တူတယ္လုိ႔ဆုိပါတယ္။ေသာတာပန္ပုဂၢဳိလ္ဟာအပါယ္ေလးပါးကလြတ္ေျမာက္သလုိ ဒီကုသုိလ္ကုိႏွစ္စဥ္ႏွစ္တုိင္းလုပ္သြားမယ္ဆုိရင္စိတ္သာခ်ပါ။အပါယ္ေလးပါးကလြတ္ေျမာက္ပါတယ္။
(၆)။ ဧေကာအာဝါေသာဆုိတဲ့ကုသုိလ္ပါ။ဆုိလုိတာကေက်ာင္းတစ္ေဆာင္ျဖစ္ေစ၊ဇရပ္တစ္ေဆာင္ျဖစ္ေစ လွဴဒါန္းတဲ့အလွဴဒါနကုိဆုိလုိျခင္းျဖစ္ပါတယ္။ေက်ာင္းတစ္ေဆာင္လုံးတပည့္ေတာ္တုိ႔မတတ္နုိင္ပါဘူး
ဘုရားဆုိရင္ေတာ့တစ္ေဆာင္လုံးမတတ္ႏုိင္ရင္တတ္ႏုိင္သေလာက္လွဴပါလုိ႔ေျပာခ်င္ပါတယ္။ အဓိကေက်ာင္းေဆာက္တဲ့ကုသုိလ္ထဲမွာမိမိရဲ႕ဒါနပါဖုိ႔သာအေရးၾကီးပါတယ္။အဲဒီကုသုိလ္ဟာလည္း က်န္တဲ့ေကာင္းက်ဳိးခ်မ္းသာကုိမေျပာလုိေတာ့ပါဘူး။အပါယ္ေလးပါးကလြတ္ေျမာက္ျခင္းဆုိတဲ့ အဆင့္ျမင့္တဲ့အက်ဳိးကုိပဲေျပာခ်င္ပါတယ္။အဲလုိေက်ာင္းတစ္ေဆာင္၊ဒါမွမဟုတ္တတ္နုိင္သေလာက္
လွဴဒါန္းလုိက္မယ္ဆုိရင္အပါယ္ေလးပါးကလြတ္ေျမာက္ပါတယ္။ေသာတာပန္ပုဂၢဳိလ္နဲ႔အလားတူျဖစ္ပါတယ္။ ဒီကုသုိလ္ကုိလည္းတတ္နုိင္သေလာက္လွဴဒါန္းပါလုိ႔ေျပာျပအသိေပးပါတယ္။
(၇)ဧကာေပါကၡရဏီတဲ့။ဆုိလုိတာကေရတြင္းေရကန္မ်ားကုိတူးေဖာ္ျခင္း၊လွဴဒါန္းျခင္း၊
ေရတြင္းေရကန္အေဟာင္းမ်ားကုိျပဳျပင္လွဴဒါန္းျခင္းဆုိတဲ့ကုသုိလ္မ်ဳိးပါ။အဲေလာက္ထိမလုပ္နုိင္ေသးဘူး
ဘုရားဆုိရင္မိမိအိမ္ေရွ႕မွာျဖစ္ေစ၊လမ္းေထာင့္တစ္ေနရာရာမွာျဖစ္ေစေရအုိးစင္ေလးေဆာက္ျပီး
ေသာက္ေရအုိးေလးတည္ထားမယ္ဆုိရင္လည္းရပါတယ္။အဲေလာက္ထိမလုပ္နုိင္ဘူးဆုိရင္ေအာက္ထစ္ဆုံး
ေရသန္႔ဗူးေလးကိုတည္ထားျပီးခရီးသြားရဟန္း၊ရွင္၊လူမ်ားေသာက္သုံးဖုိ႔တည္ထားမယ္ဆုိရင္လည္း အဲဒီဒါနဟာေငြေၾကးနဲ႔တုိင္းတာမယ္ဆုိရင္ေသးေပမယ့္ရလုိက္တဲ့အက်ဳိးကအပါယ္ေလးပါးလြတ္ေျမာက္တဲ့
အထိတန္ဘုိးလည္းၾကီးအက်ဳးိလည္းမ်ားပါတယ္။ေသာတာပန္ပုဂၢဳိလ္မ်ားနဲ႔အလားတူျဖစ္တာပါ။ဒါျဖင့္ရင္ အားလုံးေသာဒကာ၊ဒကာမမ်ားဆုိခဲ့ကုသုိလ္(၇)မ်ဳိးထဲကတစ္မ်ဳိးကုိျဖစ္ေစ၊ႏွစ္မ်ဳိးကုိျဖစ္ေစ၊(၇)မ်ဳိးလုံးကုိ
ျဖစ္ေစအျမဲဝတ္ထားျပီးျပဳလုပ္မယ္ဆုိရင္ျမတ္စြာဘုရားကေသာတာပန္ပုဂၢဳိလ္ႏွင့္အလားတူပါတယ္၊
ေသာတာပန္ပုဂၢဳိလ္မ်ားအပါယ္ေလးပါးကလြတ္ေျမာက္သလုိအဲဒီကုသုိလ္မ်ားကုိအျမဲျပဳလုပ္တဲ့ ပုဂၢဳိလ္မ်ားလည္းအပါယ္ေလးပါးကလြတ္ေျမာက္ပါတယ္လုိ႔ေသေသခ်ာခ်ာေဟာထားခဲ့တာပါ။     တစ္ၾကိမ္ေလာက္လုပ္ျပီးအပါယ္ေလးပါးကလြတ္ေျမာက္ခ်င္လုိ႔ေတာ့မရဘူးေနာ္၊(နိဗဒၶ)ဆုိတဲ့ပါဠိက
ပါေနေတာ့အျမဲဝတ္ထားျပီးျပဳလုပ္ရမယ္လုိ႔ေျပာတာပါ။ဝါဆုိသကၤန္းဆုိလည္းႏွစ္စဥ္၊စာေရးတံမဲဆုိရင္လည္း
ႏွစ္စဥ္၊ဆြမ္းခ်ဳိင့္ဆုိရင္လည္းလစဥ္၊ေရအုိးစင္ဆုိရင္လည္းေန႔စဥ္ေန႔တုိင္းေပါ့။ရတနာသုံးပါးကုိလည္း အသက္ထက္ဆုံးကုိးကြယ္ဆည္းကပ္ရမယ္။ငါးပါးသီလကုိလည္းအတတ္ႏုိင္ဆုံးေစာင့္ထိန္းမယ္ဆုိရင္ အပါယ္ေလးပါးကလြတ္ေျမာက္ပါတယ္လုိ႔တုိက္တြန္းအသိေပးခ်င္တာပါ။အားလုံးေသာဒကာ၊ဒကာမမ်ား မိမိႏွင့္ပတ္သတ္တဲ့ေဆြမ်ဳိး မိတ္ေဆြအေပါင္းသင္းမ်ားကုိလည္းဒီကုသိုလ္(၇)ခ်က္ကုိ တစ္ဆင့္ေျပာျပေပးပါလုိ႔တုိက္တြန္းခ်င္ပါတယ္။ျပီးေတာ့မိမိကုိယ္တုိင္လည္းတတ္နုိင္သေလာက္ တစ္မ်ဳိးကုိျဖစ္ေစ၊ႏွစ္မ်ဳိးကုိျဖစ္ေစ၊(၇)မ်ဳိးလုံးကုိျဖစ္ေစဝတ္ထားျပီးအားထုတ္ပါလုိ႔တုိက္တြန္းလုိက္ရပါတယ္။

                         အားလုံးကုိယ္စိတ္ႏွစ္ပါးက်န္းမာခ်မ္းသာၾကပါေစ၊                                           
 သာသနာေတာ္အက်ဳိးကုိလည္း ေဆာင္ရြတ္ႏုိင္တဲ့သာသနာျပဳ အမ်ဳိးေကာင္းသား၊ အမ်ဳိးေကာင္းသမီးမ်ားျဖစ္ၾကပါေစ။ အရွင္ဝိမလဝံသ (နာလႏၵာတကၠသုိလ္) (အပါယ္ေလးပါးကလြတ္ေျမာက္ပါတယ္ )
 by Ashin Vimalavamsa (အရွင္ဝိမလဝံသ (နာလႏၵာတကၠသုိလ္)

No comments:

Post a Comment