Monday, March 11, 2013

ေစတီ၊ပုထိုးမ်ားေရွ႕တြင္ ဟသၤာရုပ္ ထားရျခင္းအေၾကာင္း




ဘာသာတရားကုိအေလးထားၾကသည့္ဗုဒၶဘာသာ၀င္တုိင္းသည္စတီမ်ား၏ေရွ႔တြင္ ဟသၤာရုပ္မ်ားကုိေတြ႔ဘူးျမင္ဘူးၾကေပလိမ့္မည္။တခ်ဳိ႕သည္ဟသၤာရုပ္ထားရျခင္းအေၾကာင္းကုိ သိၾကသူမ်ားရွိသလုိမသိၾကေသးသူမ်ားလည္းရွိၾကသည္။
မသိေသးသူမ်ားအတြက္ဗဟုသုတအလုိ႔ငွာလည္းေကာင္း၊သိၿပီးေသာသူမ်ားအတြက္လည္း
ျပန္ၿပီးမွတ္မိပါေစျခင္းငွာလည္းေကာင္းေရးသားလုိက္ရျခင္းျဖစ္ပါသည္။
"ဗာရာဏသီျပည္ျဗဟၼဒတ္မင္း"အုပ္ခ်ဳပ္ေနစဥ္ဘုရားအေလာင္းေတာ္သည္"ဇ၀နဟသၤာမင္း"ျဖစ္၍ အၿခံအရံျဖစ္ေသာဟသၤာအေပါင္းကုိးေသာင္းအားအႀကီးအမွဴးျပဳ၍ ေနေလ၏။ဟသၤာမင္းတြင္ ညီငယ္ႏွစ္ေကာင္လည္းရွိေသး၏။တေန႔တြင္ညီငယ္ႏွစ္ေကာင္သည္သူတုိ႔၏အစြမ္းအစကုိ သိလုိေသာေၾကာင့္ေနမင္းႏွင့္အေျပးၿပဳိင္ရန္ဆုံးျဖတ္ၿပီးအစ္ကုိႀကီးျဖစ္ေသာဟသၤာမင္းထံသြားေရာက္၍ ခြင့္ျပဳရန္ေတာင္းပန္ၾက၏။ထုိအခါဟသၤာမင္းသည္..."သတၱ၀ါတုိ႔၏ခြန္အားသည္အက်ဳိးမ်ားသည့္ေနရာမ်ား
တြင္သာအသုံးျပဳသင့္သည္။အသုံးမျပဳသင္သည့္ေနရာမ်ားတြင္အက်ဳိးမမ်ားေသာေၾကာင့္အသုံးမျပဳသင့္"
ဟုစဥ္းစားလွ်က္ခြင့္မျပဳေခ်။သုိ႔ေသာ္ညီငယ္ႏွစ္ေကာင္းသည္အစ္ကုိႀကီးျဖစ္ေသာဟသၤာမင္း၏စကားကုိ နားမေထာင္သည့္အျပင္နံနက္ေနမထြက္ခင္"ယုဂႏၶဳိရ္ေတာင္ထိပ္"သုိ႔သြားေရာက္ၾကၿပီးေနမင္းအလာကုိ
ေစာင့္ေမွ်ာ္လ်က္ေနၾက၏။ဟသၤာမင္းသည္ပ်က္စီးၾကမည့္အေရးရင္မေအးလွေသာေၾကာင့္
အတူလုိက္ပါခဲ့၏။မွန္ပါသည္ေလာကလူသားအားလုံးတုိ႔တြင္လည္းေခါင္းေဆာင္တုိ႔မည္သည္ သူတစ္ပါးအက်ဳိးစီပြားကုိသာလုိလားၾက၏၊သူတစ္ပါးအက်ဳိးစီးပြားပ်က္မည့္အေရးကုိမည္သုိ႔မွ် မလုိလားၾကေခ်။ဤေနရာ၌
"ေခါင္းေဆာင္ႏွင့္မထုိက္တန္သည့္ အဂၤါ (၆)ရပ္"ကုိအမွတ္ရမိပါသည္။
"ဂဏန္း၊ပုတ္သင္၊ ကုိင္းပင္၊ႏြားသုိး၊ လိပ္မ်ဳိး၊ ေခြးအ ဤေျခာက္၀ နာယက မတင္ထုိက္" ဆုိသည့္အတုိင္း
၁။ ဂဏန္းကဲ့သုိ႔လက္မေထာင္ေနေသာသူ
၂။ ပုတ္သင္ကဲ့သုိ႔သူတစ္ပါးလုပ္သမွ်၊ေျပာသမွ်ေခါင္းညိတ္တတ္သူ၊
၃။ ေလလာရာယိမ္း၍ကုိင္းပင္ကဲ့သုိ႔မတည္ၿငိမ္သူ၊
၄။ ႏြားသုိးကဲ့သုိ႔စိတ္ဆုိးတတ္သူ

၅။ လိပ္ကဲ့သုိ႔ကုိယ့္ဖက္ကုိယက္တတ္သူႏွင့္
၆။ ေခြးအကဲ့သုိ႔စားပုိးနင့္ေအာင္စား၍ဇိမ္ခံတတ္သူ ဟူေသာ
ေခါင္းေဆာင္ႏွင့္မထုိက္တန္သည့္သူမ်ားကုိလည္းသတိထားမိပါသည္။ဟသၤာမင္းသည္လည္း ယင္းေျခာက္ပါးကုိေရွာင္ရွားေသာေခါင္းေဆာင္မ်ဳိးျဖစ္၍သာညီေနာင္ႏွစ္ေကာင္၏
ေကာင္းက်ဳိးျဖစ္ေစရန္အတြက္လုိက္သြားခဲ့သည္ဟုခံစားမိပါ၏။ဟသၤာမင္းသည္ညီငယ္ႏွစ္ေကာင္ကုိ
ေစာင့္ၾကည့္ေနစဥ္နံနက္မုိးေသာက္အလင္းေရာက္ေသာအခါေနမင္းသည္ထြက္ေပၚလာေခ်ၿပီ။ဟသၤာမင္း၏ ညီငယ္ႏွစ္ေကာင္သည္လည္းေနမင္းထြက္ေပၚလာသည္ႏွင့္တၿပဳိင္နက္ယွဥ္ၿပဳိင္၍ စတင္ပ်ံသန္းေလေတာ့သည္။ဟသၤာမင္း၏ညီငယ္သည္ပ်ံသန္း၍မၾကာျမင့္မီအေတာင္ၾကားမွ မီးထေတာက္သကဲ့သုိ.ျဖစ္လာေလၿပီ။ဟသၤာမင္းသည္ညီငယ္၏အသက္ေဘးရန္ရိွလာသည္ကုိ သိေသာေၾကာင့္ညီငယ္ကုိအေတာင္ႏွစ္ခုျဖင့္ေပြ႔ပုိက္လွ်က္"ယုဂႏၶဳိရ္ေတာင္"သုိ႔ျပန္ပုိ႔လုိက္သည္။
ေန႔မြန္းလြဲခ်ိန္ေရာက္ေသာအခါညီလတ္ကုိလည္းညီငယ္နည္းတူအသက္ကုိကယ္တင္လုိက္၏။ ဟသၤာမင္းက"ငါသည္လည္းေနမင္းႏွင့္အေျပးၿပဳိင္၍အက်ဳိးမမ်ားပ်က္စီးဖို.သာျဖစ္ေခ်ေတာ့မည္။ ထုိ႔ေၾကာင့္ဗာရာဏသီမင္းထံသုိ႔သြား၍အက်ဳိးစီးပြားႏွင့္စပ္ယွဥ္ေသာတရားစကားကုိေဟာအံ့"ဟု အႀကံထုတ္ေတာ့သည္။ဗာရာဏသီမင္းထံသုိ႔ေရာက္ေသာအခါတြင္ငါသည္ေနမင္းႏွင့္ အေျပးၿပဳိင္လာခဲ့သည့္အေၾကာင္းမင္းႀကီးအားေျပာျပ၏။မင္းႀကီးသည္ဟသၤာမင္းေျပာသည့္စကား
ဟုတ္မဟုတ္ေလးသမားေလးေယာက္ကုိေခၚ၍စမ္းသပ္မႈကုိျပဳ၏။မင္းႀကီးကဟသၤာမင္းအား နန္းရင္ျပင္၀ယ္ရွိေသာေက်ာက္တိုင္ထိပ္၌ရပ္ေနေစၿပီး၊ေလးသမားေလးေယာက္ကုိလည္းနည္းတူ တုိင္သုိ႔မွီရပ္ေစ၏။ေလးသမားေလးေယာက္တုိ႔သည္မ်ားမၾကာမီအရပ္ေလးမ်က္ႏွာသုိ့
ျမွားေတြကုိပစ္လြတ္ေစသည္။ဟသၤာမင္းကလည္းထုိေလးသမားေလးေယာက္ ပစ္လြတ္လိုက္ေသာျမွားေတြကုိအဟုန္ျဖင့္ပ်ံလ်က္ႏႈတ္သီးျဖင့္ဖမ္းယူၿပီးေလးသမားေလးေယာက္၏
ေျခရင္း၌ခ်ထားလုိက္၏။ဟသၤာမင္း၏ပ်ံသန္းဖမ္းယူေသာအျခင္းအရာကုိမည္သူတစ္ဦးတစ္ေယာက္မွ် မျမင္လုိက္ၾက။ေက်ာက္တုိင္ထက္၌ရပ္ၿမဲထင္ေနၾက၏။ထုိအခါ"ဗာရာဏသီမင္းႀကီး"က"ဟသၤာမင္း"အား
"အေဆြဟသၤာမင္းသင္၏လွ်င္ျမန္ျခင္းအဟုန္ကားေလသမားေလးေယာက္ပစ္လြင့္လုိက္ေသာ
ျမွားေလးစင္းထက္သာလြန္သည္သာျဖစ္ေသာၾကာင့္အံ့ၾသဖြယ္ေကာင္းေပစြ"ဟုခ်ီးက်ဴးလုိက္သည္။
ထုိအခါ"ဟသၤာမင္း"က"အရွင္မင္းႀကီးသတၱ၀ါတုိ႔၏အာယုသခၤါရသည္အကၽြႏု္ပ္၏ျမန္ဆန္မႈအဟုန္ထက္ အဆအရာေထာင္သိန္းမကျမန္ဆန္လြန္းလွပါသည္"ဟုေျပာ၏။သတၱ၀ါတုိ႔၏ေသျခင္းတရားအေၾကာင္းကုိ ဖြဲ႔ဆုိထားေသာကဗ်ာေလးတစ္ပုဒ္မွာေအာက္ပါအတုိင္းျဖစ္ပါ၏။
လာၿပီးေတာ့ နား ၊
မသြားေသးခင္ ၊
ခ်ိန္ေလးတြင္မွ ၊
၀န္က်င္ဆက္ႏြယ္၊
ေႏွာင္ႀကဳိးတြယ္ၾက ။


ၿပဳံးရည္ ငုိမဲ့၊
ခ်စ္မုန္းပုိၾက၊
မလုိေဒါသ၊
လုိေလာဘႏွင့္၊
ဘ၀ရိပ္ၿမဳံ၊
ကႀကဳိးဆုံခဲ့။

ကံကုန္မိုးခ်ဳပ္၊
လက္တြဲျဖဳတ္မွ၊
သုႆာန္ေဆာလွ်င္၊
ခရီးႏွင္သည္ ၊
တုိ႔မ်ား ဧည့္သည္ပါတကား ။ ။
ဟူ၍ပင္ျဖစ္၏။
ေလာကလူသားအားလုံးတုိ႔သည္လူ႔ေလာကထဲ၀ယ္ခရီးသြားေနၾကေသာဧည့္သည္အျဖစ္လာေရာက္ နားခုိေနၾက၏။ထုိစဥ္ေန႔တစ္ေန႔တာအတြက္ေနထြက္ေန၀င္ရွိသလုိလူသားတုိ႔သည္လည္း ဘ၀တစ္ခုအတြက္လႊဲေရွာင္၍မရေသာလူဘ၀၏အစေမြးဖြားျခင္းႏွင့္အဆုံးေသျခင္းတရားသည္ရွိၾက၏။ လူသားတုိ႔သည္ဘ၀၏အဆုံးေသျခင္းသုိ့မေရာက္ၾကေသးမီလူအမ်ဳိးမ်ဳိး၊စရုိက္အမ်ဳိးတုိ႔ျဖင့္ေပါင္းသင္း ဆက္ဆံလ်က္ေနထုိင္ၾကရေပသည္။ထုိအခုိက္တြင္ လူသားအားလုံးတုိ႔သည္ ခ်စ္ခင္အကၽြမ္း၀င္သူမ်ားႏွင့္အဆင္ေျပေျပေပါင္းသင္ေနရသည့္အခါအၿပဳံးေလးေတြကုိယ္စီျဖင့္ ရယ္ၾက၊ေမာၾကႏွင့္ေပ်ာ္ရႊင္မႈေတြကုိခံစားေနၾကၿပီးေလာဘ၏သားေကာင္မ်ားျဖစ္ေနၾက၏။ျဖစ္ေနပုံကား ဘ၀၏အဆုံးသတ္မႈေသျခင္းတရားသည္မည္သုိ႔ပါမည္နည္းဟုေမးရေလာက္ေအာင္ျဖစ္ေနၾက၏ ။ ခ်စ္ကၽြမ္းမ၀င္ေသာမုန္းေသာသူမ်ားႏွင့္အဆင္ေျပေျပေပါင္းသင္းေနထုိင္မႈမျပဳၾကရသည့္အခါ ၿပဳံးရာမွမဲ့လွ်က္မလုိမုန္းတီးမႈေဒါသ၏သားေကာင္ျဖစ္ေနၾကၿပီးဤနညး္အားျဖင့္ဘ၀ပင္လယ္ျပင္၀ယ္ တစ္ဦးႏွင့္တစ္ဦးမေက်နပ္မူေတြ၊ကလဲ့စားေခ်မႈေတြ၊ေမတၱာတရားကင္းမဲ့ၿပီးလုယက္မႈ သတ္ျဖတ္မႈေတြႏွင့္သာေဒါသမုန္တိုင္းတုိက္ခတ္ေနၾကသည္။ေသျခင္းဆုိသည့္သေဘာတရားမ်ားကုိပင္
ေအာင့္ေမ့သတိရဖုိ႔အလြန္ေ၀းစြ။လူ႔ဘ၀သည္အမွန္တကယ္အားျဖင့္သတိတရားလက္ကုိင္ထားၾကည့္ၾကပါက ေရပြက္ပမာ ခဏတာပဲဟုရုပ္တရားနာမ္တရားတုိ႔၏မၿမဲျခင္းသေဘာအစုိးမရျခင္းသေဘာမ်ားကုိသိၾကေပလိမ့္မည္။
လ်ပ္တပ်က္အတြင္းေရာဂါအမ်ဳိးမ်ဳိးေၾကာင့္ျမန္ျမန္ဆန္ဆန္ေသႏုိင္သည္။လူသားတုိ႔၏ရုပ္တရား နာမ္တရားအာယုသခၤါရကားေသၿပီးသည္ႏွင့္တၿပဳိင္နက္သုႆာန္သၿဂၤဳိင္း၀ယ္ေျမႀကီးသာျဖစ္ၾကရမည္။ ဟသၤာမင္းသည္လူဘ၀၏မၿမဲျခင္းေသျခင္းသေဘာတရားတုိ႔ကုိေကာင္းစြာသိ၏။ထုိ႔ေၾကာင့္ ဗာရာဏသီမင္းႀကီးအားသတၱ၀ါတုိ႔၏ရုပ္တရားနာမ္တရားတုိ႔သည္ ျဖစ္ခ်င္းပ်က္ခ်င္းေနာက္ဆုံး
ေသျခင္းသေဘာသုိ႔ဆုိက္ေရာက္ၾကရမည္။ေၾကာက္စရာတရားသံေ၀ဂရစရာေကာင္းလွ၏ဟု တရားစကားေျပာၾကားခဲ့ဖူး၏။ဤဇာတ္ေတာ္ကုိကုိးကားလွ်က္ေစတီဘုရားပုထုိးမ်ားေရွ႔တြင္ ဟသၤာရုပ္မ်ားကုိထုလုပ္လွ်က္ျပသထားသည္ဟုဆုိခ်င္ပါသည္။ယင္းဟသၤာရုပ္ကုိျမင္ၾကသူတုိင္းသည္ ဟသၤာရုပ္ကုိျမင္လုိက္သည္ႏွင့္တၿပဳိင္နက္ဟသၤာမင္းသည္ဗာရာဏသီမင္းအား
ေသျခင္းတရားျမန္ဆန္ပုံကတရားသံေ၀ဂရေစခဲ့၏။ထုိ႔အျပင္လူသားအားလုံးသည္လည္းဘုရားေရွ႔တြင္ ထုလုပ္ျပသထားေသာဟသၤာရုပ္ကုိျမင္လုိက္ေသာအခါ"ငါတုိ႔အားလူဘ၀၏ေသျခင္းတရားျမန္ဆန္ပုံကုိ
ေဟာျပေပးေနသလုိပါလား"ဟုေအာင္းေမ့ႏွလုံးသြင္းရေပမည္။ "လူသားအားလုံးသည္ ေသျခင္းတရားနွင့္ရင္ဆုိင္ေနပါလား" ဟုတရားသံေ၀ဂရပါေစျခင္းငွါဘုရားေရွ႔တြင္ ဟသၤာရုပ္ကုိထုလုပ္ျပသထား၏။
(ဘုရားေရွ႔ကဟသၤာရုပ္ကဒီလုိပါလား)ဟုတရားသံေ၀ဂယူၾကပါေစျခင္းအက်ဳိးငွာ ဤသို႔ကုိေရးသားတင္ျပလုိက္ရပါ၏။
(ဆရာေတာ္အရွင္အရွင္သုဇနာစာရ(တကၠသုိလ္စာသင္သား)၏တရားေတာ္တစ္ပုဒ္ကိုမွီျငမ္း၍
ျပန္လည္မွ်ေ၀ဓမၼဒါနျပဳျခင္းျဖစ္ပါသည္)

No comments:

Post a Comment